Бактериите и вирусите, съхраняващи се в труповете на хора и животни, които са загинали в планините, могат да започнат да се разпространяват около планетата в резултат на топенето на ледниците. До такъв неприятен извод са достигнали експерти, съобщават световните издания.

Поради глобалното затопляне ледниците започват да се топят не само на полюсите, но и в планините по цялата планета. Това стана особено забележимо на Еверест. В резултат на топенето на сняг на повърхността се появяват трупове на мъртви хора и животни. Новото топене на сняг ще доведе до появата на много мъртви от преди доста години на повърхността.

Учените се опасяват, че в телата на мъртвите могат да живеят опасни микроби и вируси, които ще се събудят при по-топла атмосфера и ще започнат да се разпространяват по планетата.

В допълнение, по-рано климатолозите от PNAS откриха вирус в Арктика на около 30 хиляди години. Учените се опасяват, че с по-нататъшно повишаване на температурата този вирус ще се събуди и  ще започне да се носи по планетата.