Учените казаха във вторник, че са потвърдили съществуването на лед на повърхността на Луната за първи път - откритие, което един ден може да помогне на хората да оцелеят там, предава AFP, цитирана от "Фокус".
Признаци за наличие на лед на Луната са съобщавани от учените в продължение на години, но предишните наблюдения биха могли да се обяснят с други явления, като необичайно отразяваща лунна повърхност, съобщиха авторите на изследването.

"Това е първият път, когато учените имат окончателни доказателства за наличието на воден лед на повърхността", заяви ръководителят Шуай Ли от Института по геофизика и планетология на Хавайския университет.

Ледът главно се крие в студените сенки на кратерите на лунните полюси и е открит с помощта на уреди, които се намираха на космическия апарат "Чандраян-1", изстрелян през 2008 г. от Индийската организация за космически изследвания. Използвайки данни от инструмента на NASA за Механизма на Минералната Минералогия (M3), изследователите идентифицираха три химични признака, "които окончателно доказват наличието на лед на повърхността на Луната", се казва в изявление на НАСА.