Никой не знае точно кога ще се случи такова нещо, но учените са сигурни, че един ден слънчева буря ще връхлети планетата Земя.

Слънчевите бури са редовно явление, което вълнува астрономите, но върху нашата планета те нямат голямо влияние. Но светът може да се изправи пред огромни проблеми, ако има такава буря с много по-голяма интензивност и според учените такова нещо определено може да се случи.

Анализирайки ледените частици в Гренландия, учените са открили, че слънчевите бури са редовно явление в жизнения цикъл на Слънцето. Досега не е било известно, че преди около 2600 години Земята е била ударена от голяма слънчева буря, която е 10 пъти по-силна от всяка буря, наблюдавана от съвременната астрономия.

И докато слънчевата буря преди 2600 години се проявила чрез появата на "Аврора Бореалис", такава буря днес може да доведе до много по-тежки последствия за съвременния начин на живот.

А именно, силата на магнитното поле на Слънцето би могла да унищожи спътниците, комуникациите и електрическите системи, т.е. - да ни върне във времето преди откриването на електрическата енергия.

Няколко слънчеви бури, досега засегнали Земята, предизвикаха големи проблеми със захранването в Канада и Швеция.

"Ако слънчева буря засегне Земята днес, тя ще има сериозни последици за високотехнологичното общество", предупреждава д-р Реймънд Мушлер от университета в Лунд.

Ето защо учените твърдят, че е необходимо да започнем да мислим за развитието на отбранителните системи, но също така и да разработим резервен план в случай, че една такава силна буря върне човечеството с 200 години назад.

Най-големият проблем обаче е, че никой не може да предскаже със сигурност кога такава буря може да удари Земята.