Всяка минута атмосферата на нашата планета губи 180 килограма водород. Това означава само едно – в близко бъдеще животът на Земята ще загине. Шокиращият извод е на специалисти от американската космическа агенция НАСА, които подробно са изучили земната атмосфера в ултравиолетова светлина.

Почти в открития космос специалистите са открили „клапан”, през който изтича газ. Експертите подчертават, че ако и в бъдеще планетата ни продължава да губи този важен за живите организми елемент, то скоро ще заприлича на Марс, на която няма никакви признаци на живот.

Учените предполагат, че някога на Червената планета е имало вода, но тя се е разпаднала на кислородни и водородни атоми. Тъй като гравитацията на Марс е по-малка, отколкото на Земята, всички тези елементи бързо са отишли в открития Космос.

Експертите добавят още, че по техни сметки в скоро време слънцето ще започне да грее по-силно, което ще ускори неколкократно изтичането на водорода. Според сметките им, приблизително след 3 млрд. години всички живи организми на Земята ще измрат. От НАСА успокояват, че хората все пак биха могли да създадат технология, която да позволи на човечеството да оцелее.