Героят на Русия, летецът-изпитател Мохамед Толбоев много емоционално преживява случилата се в Подмосковието трагедия със самолета Ан-148. В разговор с URA.RU той изрази своето възмущение от работата на агенцията за въздушния трафик "Росавиация", която, както той смята, е опропастила подготовката на пилотите.
„Като професионалист ми е много трудно да говоря за това, но причината за гибелта на самолета Ан-148 е напълно неподготвеният екипаж. Защо така се е получило? Трябва да питате Нерадко от "Росавиация" (шефът на "Росавиация" Александр Нерадко), той отговаря за това. Пилотите са направили всичко грешно, само грешки, така нареченият човешки фактор, те са убили хората! Няма сега истински пилоти – само едни натискачи на копчета, оператори – само натискат копчетата, без да мислят въобще. Затова всяка нова катастрофа е по-страшна от предишната – Казан, Ярослав и така нататък“, каза Мохамед Толбоев.

По-рано в Подмосковието, до селището Аргуново, се разби самолет Ан-148 на авиокомпанията „Саратовски авиолинии“. Машината е излетяла от московското летище Домодедово за Оркс. Катастрофата е станала четири минути след излитането. Самолетът се е изкачил на височина около два километра, след това рязко е тръгнал надолу, отново се е издигнал и малко след това е рухнал на земята.  

При катастрофата са загинали всички на борда: 65 пътници и шестима членове на екипажа.

През август 2011 година машината е установила рекорд по летене сред Ан-148 – 400 часа и 45 минути. След катастрофата „Саратовски авиолинии“ преустановиха временно експлоатацията на този модел самолети.

Стана също ясно, че разбилият се самолет с бордов номер RA-61704 две години е летял в Тюмен, Челябинск и Нова Уренга, а също е извършвал полети и до Екатеринбург. За цялата си история на експлоатация машината се е чупила 16 пъти, когато по време на полета са били откривани неизправности. Информацията за това е публикувана на сайта superjet100.

Своя първи полет Ан-148 прави през 2010 година. Самолетът до 2017 година е бил собственост на авиокомпанията „Россия“. Тогава той често е летял по дестинациите Санкт Петербург-Тюмен, Санкт Петербург-Челябинск. Санкт Петербург-Нова Уренга и Екатеринбург-Санкт Петербург.

По време на тези полети често са се случвали повреди. На борда на Ан-148 е сработвала без причина сигнализацията за пожар в задния товарен отсек, при рулиране по пистите са се разрушавали гумите на лявото шаси, предната опора на шасито е замръзвала в средно положение, лявата стойка на шасито не се спукала заради основната и резервната хидравлична система, имало е и други технически проблеми, свързани с недостатъци на конструкцията.