На 9 януари 1969 година в Англия се провежда първият изпитателен полет на свръхзвуковия пътнически самолет “Конкорд”.

"Конкорд" и "ТУ-144" са единствените до момента свръхзвукови самолети, извършвали пътнически полети. Трансатлантическият полет е с продължителност около 3 часа и половина. "Конкорд" е използван от авиокомпаниите British Airways и Air France от 21 януари 1976 г. до 24 октомври 2003 г.

При полет 4590 на Air France от летище „Шарл де Гол“ в Париж до летище „Джон Ф. Кенеди“ в Ню Йорк на 25 юли 2000 г. 16:40 ч. лявото крило на самолета се запалва при излитане и той катастрофира. Всички пътници и екипажът загиват, както и 4 души на земята. Причината е, че на пистата е имало метално парче, отчупило се от DC-10 броени минути преди полета на Concorde. При излитането си самолетът пука гума на това парче при висока скорост, от което се пробива един от резервоарите на лявото крило, получава се теч на гориво. Самолетът губи двата си леви двигателя без които не може да се издигне. Въпреки че успява да излети, той се запалва и пада.

На 10 април 2003 г. British Airways и Air France едновременно обявяват, че ще прекратят полетите на "Конкорд" по-късно през годината. Те посочват нерентабилност на "Конкорд" поради по-ниския брой пътници, намаляването на пътниците след атаките на Световния търговски център през 2001 г., както и повишените цени за поддръжка.

Най-забележителното преживяване с "Конкорд" е, че това е единственият самолет, изпреварил залеза. По време на някои полети рано вечерта от Париж или Лондон до САЩ е било възможно самолетът да излети по тъмно и да настигне слънцето.