С договор за кредит от 2200 лв. и устно обещание да получи куфарче с кремове за лице се оказа 33-годишна варненка след безплатна разкрасителна процедура в козметичен център, който се помещава в мол „Варна“. Жената попада в луксозния обект за продажба на скъпи козметични продукти след покана по телефона, пише "Топновини Варна".
Любезна дама я уведомява, че нейна приятелка й е направила подарък за рождения ден &ndash; безплатно почистване на лице. Неподозираща, че &bdquo;изненадата&ldquo; ще й излезе доста солено, жената отива в центъра.<br /> <br /> Обектът изглежда &bdquo;скъпарски&ldquo;, а персоналът вдъхва доверие, споделя първоначалните си впечатления излъганата потребителка. Още на рецепцията обаче без обяснение й искат личната карта. Вежлива консултантка я кани в един от многобройните кабинети в центъра и небрежно я предупреждава, че процедурата ще се записва на видео. Следва обидно убеждаване колко ужасно е лицето й, по което са се появили първите бръчки. Но специалните кремове, произведени в лаборатории в Тел Авив, които съдържали &bdquo;умни кристали&ldquo;, можели да поправят щетите, нанесени от времето. Това били продукти от козмецевтиката, която била революция в грижата за външния вид.<br /> <br /> И други жени, посетили козметичния център, разказват, че първоначално консултантките правят процедурата само на едната част от лицето, след което питали клиентката дали резултатът й харесва. Докато трае почистването на втората половина, следва представяне на ценоразпис с предлаганите в центъра продукти. Освен кремовете с &bdquo;вълшебни&ldquo; свойства се препоръчват и апарати за ултразвук на цена от 290 лв. Кремовете не се продават поотделно, а вървят само в комплект с почистващ продукт и околоочен гел. Неясно защо преди нанасянето на крема се прави проба, а ползването е забранено, ако жената е бременна, страда от онкологични или бъбречни заболявания. Консултантката продължава да хвали продуктите и да разпитва жената каква козметика използва и с какви финанси разполага. Доверчивата дама се поддава и признава, че е склонна да си вземе луксозната серия. Получила потвърждение, козметичката веднага отива при финансовия консултант в центъра, който пък услужливо пресмята, че клиентката може да вземе продуктите и да разсрочи плащането на вноски от по 70 лв. за 30 месеца. Следва бързо сключване на договор за кредит. Младата жена получава и сертификат. После се подписва, че е взела продуктите. В този момент влиза консултантката и заявява, че козметичните комплекти са свършили, но ще се обадят веднага, когато получат нови.<br /> <br /> Учудена от ситуацията, в която сама се е въвлякла, варненката не споделя с близките си за кредита, с който се е сдобила. Все пак решава да потърси повече информация в интернет. Там с изненада се натъква на десетки публикации от други, опарени от уж безобидното представяне на израелската козметика. Оказва се, че такъв център има и в столицата и много други жени са се съгласили да подпишат кредитни книжа. Отново благодарение на коментари в мрежата жената разбира, че веднага трябва да се върне и да се откаже и от продуктите, и от кредита. В козметичния център обаче вече не са толкова любезни, отказват й приемо-предавателен протокол и заявяват, че може да разговаря с юристката на фирмата. От банката пък й обясняват, че съвсем не е първата измамена, но заемът е редовно отпуснат и трябва да се плаща. В очакване на разговор с юристката на козметичния център и с надеждата да се откаже от продуктите, които така и не е получила, опарената варненка е сезирала Комисията за защита на потребителите. Понеже не е единствената, попаднала в такава ситуация, жалбата й е препратена в столицата, където вече тече проверка срещу фирмата./БЛИЦ<br /> <br />