Основна задача пред създателите на американския изтребител F-22 Raptor е технологията стелт, свръхзвукова крейсерска скорост, високо функционална интегрирана авионика и повишаване на гъвкавостта от възможности, тъй като самолетът трябва да замени F-15 Eagle.
 
Според публикацията на The National Interest под заглавие "Russia's Su-35 Might Have a Secret Way to Shoot Down an F-22 Raptor", американската машина е един от най-съвременните изтребители, но той има и недостатъци. Основният е, че е „сляп” в инфрачервеният диапазон, тъй като не притежава технологията IRST.
 
F-22 няма най-новите радари за самонасочващите се ракети, целта на които е да може да ги коригира по време на полет.
 
Първоначално проектът относно по F-22 не бил особено интересен за Пентагона, но после било акцентирано на технологията стелт.
 
Отначало в F-22 възнамерявали да поместят 8 ракети. Броят бил намален по критерия цена-ефективност. Изоставено било изискването и за реверс на тягата. Тогава инженерите изчислили, че разходите станали несъпоставими с ефективността.
 
В резултат Пентагонът орязал бюджета за производство на изтребителите и внедряване на IRST, както и някои други технологии.
 
Сега руският Су-35 обаче е с инфрачервени сензори и тракери (устройства за проследяване), а също и със странични радари. Експертите на NI са убедени, че уязвимостта на F-22 Raptor без IRST дало на РФ „секретен способ” да сваля американския самолет.
 
При руския Су-35 инфрачервените технологии са внедрени в оптиколокационната система ОЛС-35. Благодарение на IRST руският изтребител може да проверява въздушното пространство в пасивен режим, без да се издава, обобщава NI. Далечината на действие на такава система съставлява 80 километра.
 
Превод и редакция: БЛИЦ