Интернет компанията Yahoo! официално продаде най-големия си оперативен бизнес – американския телекомуникационен гигант Verizon Communications. От 16 юни компанията ще бъде преименувана на Altaba Inc., а от 19 юни акциите й ще се търгуват на борсата Nasdaq, пише Факти бг.

Генералният директор Мариса Майер ще напусне поста, като ще получи т.нар. „златен парашут”, а именно обезщетение на стойност 23 млн. USD. Тя е собственик и на пакет акции на Yahoo! на стойност 186 млн. USD.

Сделката по продажбата на Yahoo! е на стойност 4.48 млрд. USD. След продажбата компанията ще съхрани дела си в размер на 15% в Alibaba Group Holding Limited, както и делът от 36% в Yahoo! Japan Corporation.

Преминалите под крилото на Verizon по-рано части на могъщия IT-гигант ще бъдат обединени под нова марка Oath, в която ще влезе и AOL. „Това е краят на една от марките пионери в интернет епохата”, пише изданието New York Times.

Подразделението Oath ще включва HuffPost, TechCrunch, Yahoo! Finance, Tumblr и бизнес решения в областта на рекламната технология.

Генералният директор на AOL Тим Армстронг, който ще заеме същия пост в Oath, заяви че дейността на компанията ще бъде съсредоточена върху мобилната сфера и развитие на марката. Той отказа да коментира решението на Майер за нейното напускане, като заяви че страни заедно са създавали организационната структура при работата по управлението на общата компания.

Oath планира да съкрати 15% от наличния персонал, или 2100 служители от общо 14 000. Съкращенията касаят най-вече административната част и ще се отнасят за дублиращи се дейности и позиции.

Целта е към 2020 г. Oath да има 2 млрд. клиента срещу 1 млрд. към момента. Другата стратегическа цел е приходите на компанията да надвишат 10 млрд. USD.