Преди броени часове институтът по цветовете Pantone обяви цвета на новата 2018 година – това е наситено, базирано на синьото, ултравиолетово. В системата на класификация на цветовете то се обозначава като PANTONE 18-3838 ULTRA VIOLET.

Ултравиолетовото е сложен и дълбоко предизвикващ съзнанието цвят. То символизира интуицията, магичното в неизвестното и неопознататото. Този нюанс на лилавото е обърнато към далечните дълбини – на космоса, науката и познанието, но и навътре – към душата ни. Тези нестигани досега хоризонти се представят чрез безкрайното нощно небе, предизвиквало хората от векове да поемат към трудния път на познанието.

То е предпочитан цвят на артисти като Бьорк, Принс, Дейвид Боуи, Джими Хендрикс. Привидно женствен цвят, ултравиолетовото се простира над тези ограничения и мъжете могат (ако досега не са) най-сетне да посегнат към него и то не само в детайлите, а в цялостните решения за облеклото, личните си вещи и интериора.

Той ни помага да извадим на показ индивидуалността си, но и да погледнем навътре към себе си. Да прекрачваме граници и да сме смели да бъдем, да се приемем, каквито сме. Въпреки интензивността си, това не е активен цвят, а тайнствен и спокоен – истинска почивка от свят, изпълнен с динамика, стимули и истерия.

Когато Пантон обяви своя цвят, това веднага се отразява на модния и интериорния, на индустриалния и хай-тек дизайна. Тепърва ще излязат палитрите и дизайнерите ще зададат тенденциите, но най-важното се случи – цветът е избран. 

Източник: hera.bg