Google представи промени, които целят повишаване на приходите на издателите от платено съдържание в интернет. Технологичният гигант предприема тази стъпка с убеждението, че онлайн рекламата не е достатъчна да издържа големите новинарски медии в мрежата, предава Financial Times.

По думите на Ричард Гинграс, вицепрезидент в Google, отговарящ за новините, промените ще подобрят „понякога болезнения процес” по продажба на онлайн абонамент за дадено издание, добавяйки, че „единствено рекламата вече не е достатъчна да плаща за качествена журналистика”.

За да се стигне дотук, от Google са провели редица разговори с представители на News Corp, New York Times и Financial Times.

Така от тази седмица издателите ще могат сами да определят лимита за безплатни статии, които могат да четат потребителите, като функцията се нарича „гъвкаво моделиране”.

Новата опция ще замени познатия модел „първият клик е безплатен”, който задължаваше издателите да осигуряват минимум по 3 безплатни материала на ден, които да са достъпни от търсачката на Google.

Издателите често критикуваха стария модел, като сега приветстват новите промени в политиката на технологичния гигант. Въпреки това, според големите издатели, интернет компанията все още не прави достатъчно в подкрепа на платеното съдържание.

Кинси Уиксън, съветник на изпълнителния директор на New York Times Марк Томпсън, посочва: „Окуражени сме от желанието на Google да обмисли други начини за подкрепа на бизнес модела с абонаменти, като гледаме напред, за да работим с тях за създаването на умни решения”.

По думите на Ричард Гинграс, целта е била „абонирането да работи безпроблемно навсякъде, за всички”, като компанията ще пусне „продукти и услуги, за да помогне на новинарските издатели да достигнат нова аудитория, да увеличат абонатите и приходите си”.

Издателите са лобирали и за промени, които дават еднаква тежест, по отношение на ранкинга, в търсачката на Google на платените статии и на тези, които са безплатни.

Засега интернет компанията няма да променя алгоритъма на Google, като Гинграс отрича платените статии да попадат под негативен ефект в търсачката.

„Алгоритъмът никога не е бил базиран върху безплатно съдържание срещу платено съдържание”, казва той.

По думите му, компанията се надява да премахне „главоболията” при закупуването на абонамент чрез интегрирани приложения, като Google News.

„Използваме предимствата на нашата платежна технология и съществуваща идентичност, за да помагаме на хората да се абонират към уебсайт само с едно кликване”, казва Гинграс.

Google също гледа към изкуствен интелект, който може да помогне на издателите да увеличат продажбата на абонаменти.

По думите на вицепрезидента на Google, компанията проучва капацитета на тяхната машина, за да помагат на издателите да откриват потенциалните абонати, като им предлагат подходящата оферта в подходящото време. 

Източник: Profit.bg.