Google обяви, че променя приложението си за търсене на мобилните телефони, за да включи перносализирани връзки за хобита, пътуване, спорт и други теми. Това ще постави компанията в по-пряка конкуренция със социални мрежи, като Facebook, съобщава Reuters.

Google, която е най-голямата търсачка в света и част от компанията Alphabet, съобщи, че промените ще започнат в САЩ днес, а в други страни – в идните седмици.

Новото предложение се нарича Google Feed - име, което вероятно предизвиква сравнения с News Feed на Facebook, използвано за получаване на новини от приятели, семейство и други източници.

Google обаче съобщи, че не опитва да дублира Facebook, която е най-голямата социална мрежа в света. Вместо това компанията иска да създаде друго място, на което потребителите да могат да виждат поток от релевантни резултати при търсене.

“Този фийд наистина отговаря на вашите интереси..., не е толкова свързан с това от какво се интересуват приятелите ви“, казва Бен Гоумс, вицепрезидент на инженерния отдел на Google. Обичайните ъпдейти могат да включват линк към сайт с изгодно предложение за ваканционна вила или линк към страница за колоездене или друго хоби, съобщи компанията.

Facebook и Google се борят за внимание онлайн, а съответно и за приходи от реклами, основани на това внимание. Очаква се двете компании от Силициевата долина да имат около 50% от общите приходи от реклами в интернет през 2018 г., показват данни на компанията за проучвания eMarketer.

За момента няма непосредствени планове за включване на реклами в Google Feed, казва Гоумс. Google Feed ще предлага линкове въз основа на историята на търсенето на потребителя в Google, както и данни от други услуги на Google, като YouTube, Gmail и Google Calendar, съобщи компанията.

Освен че включи Google Feed в мобилните си приложения, компанията планира да я прибави към уеб браузърите под някаква форма, казва Шаши Тхакур, втори вицепрезидент на инженерния отдел на Google.