Веганството вече е навсякъде - доказателството за това е и че кралят на индустриалното месо - МакДоналдс, вече се прехвърля към немесни продукти. За първи път McDonald's предлага вегетариански бургер, наречен "McVegan" (МакВеган). На пръв поглед в него има обичайните домат, маруля, лук, горчица и кетчуп, но без сирене и месо, а кюфте от боб, пише Huffington Post, цитиран от vesti.bg.

Засега този вегански бургер се продава само на едно място - в Тампере, Финландия. Революцията във фастфуда ще е пробна - продажбите започнаха на 4 октомври и ще продължат до 21 ноември.

Вече се появиха и снимки в мрежата на бургера от тези, които са го опитали.

След ноември компанията ще оцени успеха на McVegan и дали има смисъл да продължи продажбата и разширяването му до други места, обясни Кристофър Рьонблад, маркетингов директор на McDonald's във Финландия. 

Отзивите за McVegan са смесени. Някои не могат да се справят с факта,

че McDonald's вече се грижи за веганите. 

Други смятат, че всичко, което популяризира вегетарианската кауза, дори ако идва от компания, която продава повече от 75 бургера в секунда по света, си заслужава. 

Независимо от това, новината е голяма, отбелязват световните медии. 

Фактът, че Макдоналдс, крал на бързоразвиващата се индустрия, обмисля добавянето на вегетариански бургер към менюто, е сигурен знак за времето, в което живеем и за нарастването на веганската философия.

"Не, в момента не продаваме вегетариански бургери, въпреки че винаги се стремим да развиваме менюто си", казват от фастфуд компанията. 

Веганството нараства неимоверно и ресторантите за бързо хранене не могат да не обърнат внимание на това.

Food & Wine съобщава, че броят на вегетарианците в САЩ е нараснал от 1% през 2014 г. до 6% от населението през 2017 г.