Всички усилия за повишаване на надеждността на най-новите изтребители F-35 Lightning II не са довели до отстраняване на многобройните проблеми, пише Bloomberg с позоваване на доклад на Пентагона.
Частта на боеготовите самолети се намира на равнище около 50%, като то не може да се повиши от октомври 2014 г. въпреки увеличения брой от нови самолети, пише в доклада си шефът на отдела в Пентагона по войскови изпитания Робърт Белър.
 
Версията за програмно осигуряване на изтребителя е подобрявана 31 пъти, обаче някои основни недостатъци и до сега не са оправени, се казва в доклада. Като цяло сега не са отстранени около 1000 конкретни дефекта, които могат да се отразят на бойната ефективност на F-35.
 
Например самолетите от модела F-35B за Корпуса на морската пехота и F-35C за авионосците не трябва да се зареждат въздуха. Технически дефекти влияят на старта на ракетите AIM-120 „воздух-воздух” и на хвърлянето на боеприпаси (бомби и ракети) „въздух-земя”. Дисплеят в шлема на пилота за изобразяване на данните за полета и целите работи „некоректно”, а несъвършената система за диагностика открива „откази” дори и при нормална работа.
 
За да приключи окончателно влачещата се от 16 г. фаза на разработка на F-35, е нужно самолетът да премине интензивни войскови изпитания, които изостават от сроковете вече с цяла година. Те едва ли ще завършат до декември 2019 г, сочат авторите на документа.
 
Пентагонът възнамерява да ускори производството на F-35 въпреки не отстранените неизправности.
Lightning II
 
Превод и редакция: БЛИЦ