Компанията Pratt & Whitney съобщи, че работи по обновяване на двигателя F135 за изтребителя F-35. Тя вече получила „пътна карта” за увеличаване на неговата мощност и „топлинна скритост”. Става дума за проекта по модернизиране под името GO2, който щял да приближи САЩ на една крачка от изтребителя 6-о поколение, разказа изданието Aviation Week.
 
Уместно е обаче да се цитира военното списание Military Watch, което уточнява, че „точно определение на изтребител 6-о поколение още не е формулирано”. Така че по-скоро става въпрос за пиар-акция на фирмените специалисти по маркетинг.
 
Прототипът на този двигател F135 XTE68 / LF на Pratt & Whitney беше показан още през 2013 г., след което компанията получи $1 млрд. за срок от 5 години за доработване. Парите са похарчени, срокът изтича, а двигателят не е довършен. Сега данъкоплатците трябва да бъдат изкушени да се съгласят с ново финансиране, като компанията на базата на постигнатите резултати щяла да усъвършенства „адаптивните технологии” и накрая да се получи „силова установка с изменяем цикъл ХА101 за изтребител от 6-о поколение”.
 
Засега ВВС на САЩ са констатирали 966 проблема и недостатъци у F-35, съобщи Air Force Technology. Изданието допълва, че „ВВС на САЩ разглеждат възможността да отменят поръчката за 590 изтребителя F-35 поради скъпата експлоатация и обслужване. През април Пентагонът престана да приема нови самолети заради разногласията по въпроса кой трябва да плаща скъпите ремонти заради проблеми, които не са открити по време на производствения процес”.
 
Превод и редакция: БЛИЦ