Изданието Newsvo от Вологда изследва творческия подход на местните власти в опит да мотивират младите хора да дойдат и да гласуват на предстоящите избори.
 


Вирусни видеоклипове, флашмоби, селфита и вицове на ръба на благоприличието са основните инструменти, които се използват от политическите технолози за привличане на по-младо поколение към урните. Понякога тези усилия достигат до абсурда.

В официалната публикация на регионалното правителство жителите на региона са поканени да се присъединят към видео флашмоб "Искаш ли го по възрастен начин?" В текста се  казва, че флашмобът позволява на "всеки потребител да стане главен герой на видеоклип за неговия възрастен живот" и е предназначен за онези, които тепърва ще изпълнят гражданското си задължение.

Съдейки по публикуваното съдържание, "възрастния" живот се състои от джигитство на пътя, измама на изпити, откровени снимки, списания с полуголи момичета, пиянство в бара. След всичко това можете да гласувате.

Когато общинските избори се проведоха през есента на 2017 г., абсолютно еднакви групи се появиха в социалните мрежи "неочаквано" с вирусни видеоклипове, призоваващи да не се игнорират изборите. Както и сега, основните им сюжети са сцени на "възрастен живот", най-вече сцени с алкохол и ниска социална отговорност. Всичко това бедната младеж може да загуби, ако не отиде на изборите, това е основното заключение от този агитационен продукт.

Превод: БЛИЦ