Съвременна версия на прочутия балет на Сергей Прокофиев “Ромео и Жулиета” ще могат да видят от днес жителите и гостите на Варна. Премиерата е довечера в рамките на шестото издание на “Опера в Летния театър 2015” и на Международен балетен форум. Постановката се поставя в памет на великата балетна прима Мая Плисецкая, пише "Монитор".
Международният балетен форум Варна 2015 се явява естествено продължение на дългогодишните традиции в областта на балетното изкуство и провеждащия се на сцената на Летния театър във Варна Международен балетен конкурс с над 50-годишна история. Зад идеята стои главният балетмайстор на Държавна опера Варна и дългогодишен партньор на сцената на Мая Плисецкая, з.а. на Русия Сергей Бобров. Той е автор на либретото, хореографията и постановката на &bdquo;Ромео и Жулиета&rdquo;. Художник е Дмитрий Чербаджи, сценичен грим - Ирина Тарфеева, консултант по сценичен бой &ndash; Юрий Щуко, з.а. на Русия. Участват солисти от Сибирския държавен балет и Балетната трупа при Държавна опера-Варна.<br /> <br /> Трагичната история за съдбата на двамата влюбени от Верона, гениално пресъздадена преди 420 години в шедьовъра на Уилям Шекспир, се превръща в символ на първата голяма и неосъществима любов. Енигмата &bdquo;Ромео и Жулиета&rdquo; оживява със същата сила и в балетната музика на Сергей Прокофиев. Балетът &bdquo;Ромео и Жулиета&rdquo; на свой ред става еталон за качеството на всяка балетна трупа и в този смисъл балетната постановка &bdquo;Ромео и Жулиета&rdquo; на Сибирския държавен балет свидетелства за артистичните върхове на трупата, една от най-добрите в Русия.<br /> <br /> Съвременният прочит на Сергей Бобров следва сюжета в трагедията на Шекспир с експресивна хореография, в която няма ярко разделение на полюсни състояния, каквато е обичайната трактовка. &bdquo;От балета &ldquo;Ромео и Жулиета&rdquo; публиката очаква да съпреживее класическата музика на Сергей Прокофиев, подплатена с шекспировски страсти. &ldquo;Когато поставях балета, исках преди всичко да разбера, да почувствам и да разкрия историята, която композиторът е заложил в своята музика. След това се опитах адекватно да пресъздам и обобщя добре познатата история с изразителен художествен език, близък до днешния ритъм на живот. Смисълът на съвременния балет не се състои в механичното пренасяне на действието в наши дни или в използването на &ldquo;съвременни движения&rdquo;. Балет, основан върху Шекспирова трагедия, във всеки случай предполага нееднозначна оценка на персонажите, отказ от ясното разделение на черно и бяло, добро и лошо&rdquo;, посочва Сергей Бобров.&nbsp;