Най-младото от българските ралита, което е в календара на националния шампионат от три петилетки, сега е заплашено от безпрецедентен кметски „стоп“, информира Bgnrc.info. При това опитът да се попречи на организирането му става в годината, в която Твърдица е утвърдено, не само като трети старт от първенството на България, но и е с европейски статус, кандидатствайки за твърдо място в континенталния трофей догодина.

За абсурдната ситуация става ясно от писмо на кмета на града г-н Атанас Атанасов до председателя на Евроком Рали Тим Злати Златев, изпратено преди седмица на шефа на клуба, който е един от основателите и организатор на състезанието от неговото появяване през 2005 г.

Аргументът в писмото на кмета до Златев и АСК Евроком РТ е, че „поради настъпили промени в приоритетите на община Твърдица и изменения на културния календар на общината, извършени във връзка с анализ на обществения интерес към отделни мероприятия и изчерпването на същия към част от тях, община Твърдица не планира да проведе през 2019 г. кръг от Националния рали шампионат в гр. Твърдица.“ 

За това решение на г-н Атанасов в клуба на Златев научават от официалното писмо (под статията) на 26 март, около седмица преди документите на рали Твърдица да бъдат изпратени в централата на ФИА в Париж в задължителните за рали от тази категория срокове.

Изненадата за работилия по подготовката на целия пакет от документи за ФИА (обичайно около 250 страници!) е буквално шокираща, пише още Bgnrc.info! Най-малкото защото само заради това, че както общинския съвет, така и кметът са уведомени още в средата на декември 2018 г., че Твърдица е утвърдено като кандидатско състезание от ЕРТ за 2019 г. и като бъдещ кръг от трофея за идната година.

Отделно, в лична среща с градоначалника в началото на януари 2019 г., Златев уточнява, че отпуснатите и приетите от Общинския съвет средства от 15 000 лв. ще трябва да бъдат допълнени, за да се поемат необходимите разходи по пребиваването на делегатите от ФИА. На което кметът бързо пресмята възможностите и е категорично кратък: „Правим го!“. Както се казва – работите вървят по мед и масло. Както впрочем и през всичките предишни 14 години: подкрепата е ясна, парите са гласувани от ОС, доверието на всяка една от страните е толкова високо и гарантирано, че между кметство и АСК през тези години никога не е бил подписван какъвто и да е договор. 

Работено е на стиснати ръце, на дадена дума и мъжко поведение. Както се казва, за тази година - остава баналното и познатото - да се върши работата до старта на европейското кандидатстване! Така нещата се развиват до 12 март. Тогава внезапно, по думите на Златев, в телефонен разговор Атанасов му заявява: „Ти рали няма да правиш!“ и шокът бързо преминава през целия екип.

Следват две поредни писма, адресирани до Атанас Атанасов, едното и с копие до председателя на Общинския съвет Валентин Лазаров, но отговор няма, освен от Лазаров.

"Това, което би трябвало да се зададе като въпрос на г-н Атанасов, кметът на Община Твърдица е как и кога беше направено проучването и какви са резултатите от него, за да се стигне до извода, че е намален интересът към едно национално състезание с 14-годишна история, а сега вече и с европейски приоритет", пита Златев. 

"Ако наистина има подобно проучване, добре е същата тази общественост да бъде запозната с неговите резултати, а ние да бъдем информирани… Защото тези резултати могат да ни провокира за други идеи, които да са в интерес на обществеността в Твърдица", добави организаторът на ралито.

Така засега бъдещето на Твърдица виси изцяло на решението на кмета Атанасов, докато в Евроком Рали Тим и БФАС са поставени на нокти заради тази безпрецедентна ситуация. 

Новината за ралито е най-дискутираната тема в Твърдица от часове насам. В китното подбалканско градче назря напрежение срещу местната управа, като жителите недоумяват как изобщо може да се твърди, че интересът към ралито намалява при положение, че през тази година надпреварата дори ще бъде кръг от Европейския Рали Трофей (ERT).