Голът на Марио Гьотце на финала срещу Аржентина за крайното 1:0 зарадва милиони германци, но имаше и такива, който не бяха доволни.
 
Става дума за маркетинг директорите на немския концерн "Адидас". Фирмата облича и двата тима финалисти на Мондиала, топката също е с логото на немския концерн, но не и обувките, с които Гьотце отбеляза златния гол.
 
От "Найк" изпаднаха във възторг и ще използват кадрите за мощна рекламна стратегия, което не се хареса на германците от "Адидас", а анализатори заявиха, че всеки друг футболист би бил по-подходящ за голмайстор.
 
Самият Гьотце на няколко пъти стана повод за война между двата концерна, появявайки се с обувки на 'Найк" с екипи на Германия и Байерн, които са обвързани с "Адидас".