БНБ извърша проверка по случая с липсващите милиони от сметки на бившия национал по футбол Мартин Петров в “УниКредит Булбанк”. Това стана ясно от отговор на банката на запитване на "Труд". Припомняме, че Петров подаде сигнал до прокуратурата за това, че от сметите му в „УниКредит”, в продължение на години и без негово знание, са източени общо 3,8 милиона лева. Това е станало с помощта на личния му банкер - Ирина Атова, чийто договор бил прекратен 10 месеца преди футболистът да разбере за операциите.

Вчера главен комисар Христо Терзийски съобщи ексклузивно пред БЛИЦ TV, че вече е образувана преписка, която ще се работи от служителите на отдел „Икономическа полиция“ в ГД „Национална полиция“.

“Съгласно законовите разпоредби плащане от платежни сметки може да се извършва само по нареждане или с предварително съгласие на титуляра до размера и при условията, поставени от титуляра на сметката. Формата и реда за даване на съгласие за изпълнение на платежната операция и за оттеглянето на това съгласие се уговарят
при сключване на договора между доставчика на платежни услуги и неговия клиент”, уточняват от БНБ. И обясняват, че когато ползвателят твърди, че не е разрешавал изпълнението на платежна операция или че е налице неточно изпълнена платежна операция, доставчикът на платежната услуга носи доказателствената тежест при установяване автентичността на платежната операция, нейното точно регистриране, осчетоводяването, както и за това, че операцията не е засегната от друг недостатък.

“В случай на неразрешена платежна операция доставчикът на платежни услуги носи отговорност пред клиента, освен ако платецът е действал чрез измама или не е изпълнил едно или повече от задълженията си по чл. 53 от Закона за платежните услуги и платежните системи (ЗПУПС) умишлено или поради груба небрежност”, уточняват пред “Труд” от централната банка.

Днес стана ясно, че и икономически полицаи от ГД “Национална полиция” са започнали разследване по случая. Позицията на “УниКредит Булбанк” засега остава същата. Според нея клиентите на банките са защитени с банкова тайна.

“Ако реши, клиент може да направи публични твърдения за отношенията си с банки, но ние нямаме право да предоставяме каквато и да е информация – да я потвърдим или опровергаем в медиите”, уточняват от трезора.