Собствениците на ресторанти се стараят не просто да се върнете отново при тях, но и да поръчате нещата, които искат да поръчате.

Ето някои стандартни трикове, стандартни за ресторантьорския бизнес, които ви карат да похарчите повече, когато поръчвате храна.

1. Музиката

Когато звучи мелодична и ненатрапчива музика, изяждаме много повече, отколкото ако няма никаква музика. Например, класическата музика кара клиентите да харчат с 10% повече. Това се случва, защото самочувствието им се повишава от факта, че се чувстват по-културни и заможни.

Музиката може да е насочена и към по-конкретни цели: френските шансони са най-подходящи за продаване на вина, а ирландските народни песни – за бира.

2. Празните чинии изчезват на мига

Разбира се, никой не обича да седи на маса, пълна с мръсни съдове, но за бързото събиране има още една причина: така гостът няма да мисли, че вече е поръчал твърде много.

3. За всекиго по нещо

Във всяко меню има по нещо „модно“, по нещо хранително за хората, които искат да се наядат добре, по нещо леко за тези, които са на диета, по нещо без животински продукти и т.н.

4. 10% увеличение на цената

Повечето клиенти нямат нищо против да платят със 7 или 10% повече, отколкото са планирали. Ето защо сосовете и другите добавки във веригите за бързо хранене често струват около 10% от цената на ястието.

5. Компактни менюта

Твърде много ястия в менюто объркват клиентите. Професионалният ресторантьорски консултант Аарън Алън казва, че когато се претовари менюто, измъчвате клиентите, които се чувстват неудовлетворени от посещението, защото се съмняват дали са направили правилния избор. Също така хората са склонни да мислят, че един ресторант не може да сготви добре толкова много ястия. Ето защо понякога най-доброто меню е това, което се събира на един лист.

6. Отношението на сервитьорите

Сервитьорите знаят, че клиентите обичат да започнете разговор с приятелски коментар, дори да е просто нещо за времето. Бакшишите обикновено се увеличават с една трета като резултат от този лесен трик.

7. Легендата на ресторанта

Целта на легендата е ресторантът да се отличава сред множеството.

Един прост пример: едно заведение има готвач, който знае тайната на уникалните полски понички, а друго заведение просто прави понички. Ако трябва да избират, повечето хора не само ще отидат в първото, но ще са убедени, че онези понички са им харесали повече.

8. „Допълнителна“ оферта

Вероятно сте забелязали как, когато поръчвате нещо, сервитьорът ви пита „Голямо ли?“ или „С не-знам-си-какво-ли?“, докато кима одобрително. Докато осъзнаете, че се съгласявате на нещо, което не сте имали намерение да поръчате, вече е късно.

Освен това, двойните порции често се наричат ​​„стандартни“, а стандартните – „малки“, което също увеличава приходите.

9. Репутацията на готвача

Репутацията на готвача е мощно оръжие. Всяко ястие, което е „специалитет на готвача“, ще се открои в очите на гостите - да не говорим, когато ги обслужва самият готвач.

Понякога сервитьорите дори се обличат като готвачи и играят ролята пред клиентите.

10. Ароматите

Ароматите ни влияят изключително. Дори да имаме ясен план, те могат да го видоизменят. Ароматите на ванилия и канела увеличават продажбите на десерти, докато миризмата на бекон кара хората да си поръчват повече за закуска. Лавандулата често се използва, за да накара клиентите да се отпуснат, да спрат да бързат и да изхарчат повече.

11. Триковете на сервитьора

Сервитьорите понякога използват малки трикове, за да получат по-голям бакшиш. Може да се забавят да върнат рестото с надеждата, че ще се откажете и ще си тръгнете или ви го носят на монети, така че де се откажете да го вземете. Въпреки това добрите заведения и сервитьори избягват подобни евтини трикове, тъй като носят лоша репутация.

Източник: Bright Side