Безопасността по пътищата не е тема само в България. Преди няколко дни комисарката по транспорт постави като цел намаляване на половина транспортните произшествия. Ако се прием едно и също законодателство в Европа, може и да се справим. В Германия има аутобани където няма ограничения и може да се използва максималната мощност на автомобилите. 
 
Това каза транспортният министър Ивайло Московски в предаването ”Беновска пита” по Канал 3. 
 
”През 2009 година над 1000 бяха загиналите на пътя, към 2011 успяхме да ги намалим, сега пак се забелязва пик”, уточни той. 
 
”Надявам се вината на служителите в  ИА ”Автомобилна администрация”  да бъде доказана и те да си понесат отговорността”, каза още траснпортният министър.
 
”Ние нямаме право да определяме цените на обучение, които вземат.  Обмисляме да не ангажираме хората с максимален час за кормуване. Нека автошколите да преценяват на кой колко му трябва”, обясни Московски. 
 
”До момента вината е хвърляна в ИА ”Автомобилна администрация”. Аз обаче не вярвам някой от обучаващите да ходи и да пита как да си купи книжка. Със сигурност става с посредничеството на обучаващите”, каза още той.  
 
”Докато изпитите се провеждаха в школите постоянно имахме сигнали за нарушения. Откакто направихме белите кабини, изолирахме изпитваните – няма wi fi, няма 4G. Нямаме пробив в системата, има опити. Кандидатът минава през външен и ръчен скенер. Преди няколко дни имаше случай, в който един човек е поискал да излезе за вода и си е взел телефона, изпитът му е анулиран. Така и ако теоретичният изпит отиде в ИА ”Автомобилна администрация” няма да има нарушения. Ще намерим начин да си закупим автомобили и ще ги оборудваме така, че да не се манипулират. Повече компромиси няма да правим. Ще лишим школите от възможността да събират допълнителни такси. Със закупуването на колите ще се справим за около година”, разясни министърът.