Решение на проблема с катастрофите ще има, но този проблем не е само на един участник. Трябва да си дадем ясна сметка, че не е държавата тази, която натиска газта след ограничението от 60 км, нито държавата натиска спирачка преди пешеходна пътека. Това каза министърът на регионалното развитие Николай Нанков пред bTV.

"Факт е, че имаме знаци, но и грубо нарушаване на Закона за движение по пътищата, което продължава от години. Държавата трябва да предприеме по-строги мерки", допълни Нанков. Министърът изрази съболезнования към семейството на 16-годишния Костадин от село Атия. Момчето бе блъснато, докато пресичало пешеходната пътека, към спирката за Бургас, за да отиде на училище.

"Колегите от Созопол поеха ангажимент да преместят в населеното място спирката на градския транспорт, чието място не е на скоростна отсечка", съобщи Нанков и подчерта, че министерството проверява дали има официални уведомления за концентрацията на ПТП, която се случва на този участък.

Започнал е проект за изграждане на пасарелка на кръстовище Атия, която ще бъде готова до лятото. "Нашето министерство се ангажира с максимално ускоряване на процеса по подобряване на пътната инфраструктура в страната. След завършването на АМ "Хемус", тя ще бъде алтернативен път на София - Варна и това ще облекчи натоварването край село Микре", добави Нанков.

По думите му пътят край Микре е един от най-добрите пътни участъци в България. Асфалтовото покритие е без забележки, поставени са нови знаци и маркировка.