За нагласена обществена поръчка в БДЖ алармираха дружествата „Експрес Сервиз“ и „БДЖ-Кончар“. Според тях, изискванията на процедура за ремонт на локомотиви са в полза на компанията „ЖП Тракция“. Заместник-министърът на транспорта Велик Занчев определи обвиненията като натиск чрез медиите. По думите му причината за атаките е, че ръководството на БДЖ е спасило дружеството от фалит, изплаща дълговете му и е на път да стартира процедура за доставка на нов подвижен състав.
 
Критериите на откритата процедура за ремонт на девет локомотива са написани така, че поръчката да бъде спечелена от компанията „ЖП Тракция“, заявиха на пресконференция от частния жп завод „Експрес Сервиз“ и българо-хърватското дружество "БДЖ-Кончар".

Заложено е изискване ремонтираните машини да се приемат и предават в София, а крайният срок за извършване на технологичен преглед е осем работни часа, като от него не може да се приспада времето за транспортиране на локомотивите от друго населено място, уточнява "Дарик".
 
Така „Експрес Сервиз“, който се намира в Русе автоматично отпада, обясниха от ръководството на дружеството и изтъкнаха, че това изискване е в полза на „ЖП Тракция“, което използва държавното локомотивно депо в София.
 
Поръчките в БДЖ са напълно прозрачни, заяви в отговор заместник-министърът на транспорта Велик Занчев и припомни, че транспортният министър Ивайло Московски е разпоредил проверка за поръчката, която е под въпрос. Занчев определи обвиненията като медиен натиск: „Аз разбирам, че интересите са големи, защото работим, но не може по този начин. Ако има каквото и да е било съмнение, има институции в България, които биха могли да бъдат сезирани. Не може извън процедурите и през медии да се печелят обществени поръчки или да се печелят процедури в БДЖ“, каза Занчев.
 
По думите му, основната причина за атаката е, че сегашното ръководство на БДЖ е спасило дружеството от фалит, изплаща дълговете и е на път да стартира процедура за доставка на нов подвижен състав.