Качествена селекция от 20 вина на италианските изби Terra Bianca и Tenuta Guida пуска на българския пазар от средата на януари 2019 г. сръбската компания VinItaly Group. Това стана ясно по време на дегустацията, която се проведе в столичния хотел “Балкан” пред повече от 100 представители на дистрибутори, вериги магазини, заведения и медии у нас.
 



Акцент на събитието, водено от Драгомир Симеонов, беше сомелиера на 2018 година Стойчо Стойчев, който изпробва качествата на четири от вината на двете италиански изби.  Той определи бялото Moscato d'Asti на избата Terra Bianca като „леко, приятно, тропическо вино, типично за областта Пиемонт с 5% алкохолен градус“. Според него то е подходящо питие за дамите, което може да се комбинира добре с брускети, различни десерти и шоколад. Стойчев опита и десертно бяло вино на същата изба, за което обяви, че би било подходящ завършек на всяко ядене. Той се впечатли и от качествата на бялото Pinot Grigio с преобладаващи цитрусови аромати и червеното Via Carbonari 11 от изба Tenuta Guida, като подчерта, че червеното вино е ново не само за България, а и за целия свят. Carbonari 11 е направено от черно пино, към което са добавени 10% мерло, за да се неутрализира по-острия вкус на пиното и е подходящо да се консумира с различни видове сирена и прошуто. Българите все повече се интересуват от качествени вина, а тези италиански еликсири са точно такива, е мнението на българския сомелиер №1.
 



Семейната изба Terra Bianca е основана в началото на миналия век, каза Андреа Алписте, който е четвърто поколение винар. Отглеждат основно мускат, но също така и совиньон, фаворит, долчето и шардоне, а след две години ще получат първата реколта и от черно пино. Позиционират се в средно-високия сегмент на пазара. Преди две години получават отлична рецензия от известния американски винен критик Джеймс Саклинг, който дал 90 от 100 възможни точки за тяхното червено Долчето д‘Алба, а сега очакват добри рецензии и за миналогодишните си бели вина.

Избата Tenuta Guida е създадена през 1996 г. и също е семейна – всеки от тримата братя се занимава с определен сектор от производството. Стефано Гуида отговаря за лозарството, производството на вино и експорта, а братята му се занимават с дистрибуцията на готовата продукция по ресторантите в Италия. Намираме се между две реки и климатът е по-различен при нас – северен вятър от Триест и топъл адриатически въздух, заради който се усеща вкусът на морето във виното, обяснява Стефано Гуида. Влажността е голяма, земята е глинена и това ограничава добива до около 7 тона от хектар – за сравнение от някои сортове получават по 13 тона от хектар, но пък за сметка на това качеството е високо. Отглеждат 13 сорта грозде и непрекъснато реинвестират в нови методи на отглеждане на нови лозя, за да подобряват производството и да е максимално екологосъобразно. Присъствието им в чужбина засега е скромно, продават основно в Италия. Намират се в средния сегмент на пазара и 90% от продуктите им се предлагат в заведенията и на частни лица.

Гостите на събитието имаха възможност да опитат не само италианските вина, а и останалите общо около 200 продукта от брандовете Knjaz Miloš, Banini, Jaffa и Bambi, които също ще бъдат продавани у нас.
 
И бебетата могат да пият изворната вода на „Княз Милош“
 


 
Изворите на обикновената и газираната сръбска вода „Княз Милош“ се намират в планината Букуля близо до Аранджеловац, богата на минерали и с ненарушена екосистема. Това запазва водата безопасна, чиста и защитена, още повече че тя се извлича от повече от 500 м дълбочина.
„Водата и всички продукти на „Княз Милош“ са с изключително високи качества и се радвам, че ще имате възможността лично да се убедите в тях.“ Това заяви Марко Шовлянски от „ВинИтали Груп“ – фирмата, която ще предлага всички продукти на „Княз Милош“ след Нова година у нас. Той подчерта, че изворната минерална вода е подходяща за хората от всички възрасти като се започне от бебетата.

53 са продуктите на „Княз Милош“, които ще се продават и в България. Те са обединени в 6 основни бранда и са подходящи за всеки вкус. Сред най-известните са тези под марката „Аква Вива“ , която през годините се свързва с физическата активност, спорт и здравословен начин на живот. Поради своите свойства и минерален състав, водата е идеална за ежедневна консумация и е подходяща за всички възрасти, а също и за професионалните и непрофесионалните спортисти. Освен минералните води под марката „Аква Вива“ се предлагат и води с плодови аромати на портокал и джинджифил, а също и ягода, лайм и мента, които са без подсладители. Те съдържат екстракт от стевия и са с ниско съдържание на калории. Спортните продукти на марката са обогатени с В-комплекс и електролити и чудесно рехидратират организма и повишават неговата издръжливост по време на физическа активност и тренировки.  Сред тях има и продукт Слим за стройно тяло, който съдържа L-карнитин и изгаря мазнините.

Повече от 20 години „Княз Милош“ е пионер и лидер в региона по използването на гуарана. Гуараната е енергийна напитка, която е много популярна сред тийнейджърите и младежите, тъй като нейното ободряващо действие се дължи на натурален екстракт от гуарана.

„Княз Милош“ предлага и плодови напитки под марка „РеМикс“, които се състоят от газирана вода и 10 до 15 на сто плодов сок без изкуствени подсладители.  Брандът „Голф“ съдържа освежаващи газирани и негазирани безалкохолни напитки без изкуствени подсладители, а „Густо“ са 100% натурални плодови сокове от боровинка и грозде, портокал, ябълка, праскова, ягода, ананас или кайсия, произведени по технологията за горещо пълнене в стъклени опаковки Horeca.

 „Искам и вие лично да се убедите във вкусови качества на плодовите напитки. Те са без изкуствени оцветители и добавки, и са подходящи за всяка възраст“, каза Марко Шовлянски от VinItaly Group.
 
Бисквити и здравословни храни от популярни сръбски марки също ще се предлагат у нас.
 



Вече 50 години бисквитките Плазма присъстват в почти всеки сръбски дом и са част от детските спомени на хиляди доволни клиенти. “Едва ли има сърбин, който да не е закусвал с Plazma”, разказва още Марко Шовлянски.

Още от основаването си през 1967 г. и досега всички продукти на Bambi се произвеждат с акцент върху здравословното хранене. Wellness серията от продукти от зърнени култури, богати на фибри и влакна, освен подходящи за всички, които искат да постят, са идеален избор за всички спортуващи и активни хора, които държат на здравословното и балансирано хранен. Те ще заемат челно място в bio щандовете още от началото на новата година, обеща Шовлянски и добави още, че планира да изнася и български продукти в чужбина.