"Понеже работя на Златни пясъци и всеки ден пътувам с автобус ставам свидетел на това, как чужденци се качват в градския транспорт, питат контрольорите къде трябва да слязат, а те не ги разбират и не могат да ги упътят. Даже се държат нелюбезно, взимат им парите и измърморват нещо. Милиони пъти съм обяснявала аз на туристите къде трябва да слязат, понеже знам език. Все пак сме Морска столица, европейски град, мисля, че е адекватно и дори необходимо контрольорите да знаят поне един език, било то руски, английски или немски. Освен това, съм забелязала, че нямат представа и от това къде се намират някои от най-известните хотели, за които питат чужденците", пише читателка на варненския "Петел".

Проблемът всъщност не е толкова малък, защото градът се стреми да разшири туризма и доходите от него, а реално чужденците са изправени пред огромна трудност, когато пътуват. По спирките няма информационно табло къде и кой автобус минава, нито има карта на маршрутите и разписанията. Единствената алтернатива остава, да попитат човека, който им продава билета, а това се оказва невъзможно.

Другото изпитание, за което госпожата сигнализира се отнася главно за живеещите в квартал "Владислав Варненчик" и пътуващите за "Златни пясци" с карта на градския транспорт:

"Аз живея в квартал "Владислав Варненчик" и лятото работя в "Златни пясъци" и ми се налага да пътувам всеки ден до там. Единствения вариант да стигнеш от Владиславово до Златните с една линия е автобус номер 209 бърз, за който аз съм си взела карта, за да ми излезе по-изгодно. Неприятното в случая е, че от 9.40 ч. до 13.40 няма нито един автобус. Това е огромен промеждутък, без липсата на превозно средство до "Златни пясъци". Следващите автобуси са отново с по два часа дупка между тях.  Така, ако аз трябва да бъда в 13:30 на работа, аз трябва да тръгна в 9:30ч. сутринта, което е крайно неприятно, или да си платя за смяната на две линии, което реално обезмисля закупуването ми на карта за трите месеца", обясни Светлана Тодорова.