Корупцията в структурите на Министерството на транспорта и облечените в прекалена власт негови агенции бяха посочени като един от сериозните проблеми на пътната безопасност по време на публична дискусия в Благоевград, пише dnes.bg.

Градът бе четвъртата спирка на общественото обсъждане на трите нови законопроекта за пътна безопасност. За четвърти път те получиха жълт картон от експертите и представители на неправителствени организации.

Над 300 страници с критики към законите са внесени до този момент, призна заместник-министърът на вътрешните работи Красимир Ципов, който е и ръководител на работната група по проектозаконите.

Не слабостите в нормативните актове, които вероятно ще се доработват поне още година, бяха основната причина за тревожната камбана, която започна да бие обществото, а корупцията. Инструктори, провеждащи шофьорски курсове, казаха: "Какъвто и закон да направим за движение по пътищата и за подготовка на водачите, докато не се справим с корупцията, няма да има никакъв ефект. Годишно се продават около 40 хил. книжки. Всеки пети шофьор е с купена книжка".

Темата за нестихващата корупционна епидемия в транспортното министерство и в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" повдигнаха от Института по пътна безопасност.

"Не може да има взети изпити от водачи, които са полуграмотни, да не кажа неграмотни. Не може да има арестувани служители, които провеждат такива изпити, и да продължават да работят в институцията, която провежда изпити. Ако това не се коригира и не започнем кардинално да работим в тази сфера, ще ни бъде много трудно и ще отчитаме само тежки произшествия със загинали", посочиха те.

Зам.-министърът на транспорта Ангел Попов отговори: "Преписките са 11 и сме помолили 11 пъти прокуратурата да ни даде право да ги освободим. Отговорът е следният :"Води се дело. Докато не бъдат осъдени тези хора и съдът да потвърди тяхната вина, нямаме право да ги уволним".