Почти всички са имали или имат такъв колега - човек, който им казва как да си вършат работата, държи се надменно, досадно и превишава правомощията си. От Inc.com обаче пишат, че има начин да се справите дори и с тези личности.
Ето как:

1. Бъдете директни.

За да се справите с арогантния колега, трябва да бъдете директни и решителни. Говорете със спокоен и професионален тон и опитайте да направите дискусията възможно най-кратка и ясна. Избягвайте сцените и не се дръжте неуважително. Добре е да обясните на този колега, че неговото поведение ви влияе негативно и че искате то да спре.

2. Не го приемайте лично.

Не забравяйте, че причината за поведението на вашия колега не е във вас и не приемайте неговите думи и действия лично. Тези хора искат да се чувстват важни и да контролират останалите – вие просто сте човека, който в момента им е под ръка.

3. Натиснете "Ignore".

В някои ситуации, особено ако лошото поведение не спира, най-доброто решение на проблема е просто да ги игнорирате арогантния колега. Ако се научите да пренебрегвате неговите подмятания и забележки, те губят своята ефективност, а той губи усещането за контрол и значимост. Ако не друго, така поне ще си спестите много нерви и загубено време.

4. Задайте граници.

Бъдете последователни в утвърждаването и защитата на вашите професионални и лични граници. Вашите колеги трябва да знаят, че има граница, която не трябва да прекрачват в професионалното си отношение към вас.

5. Потърсете допълнителна подкрепа.

Ако поведението на ваш колега пречи на работата ви, не се страхувайте да говорите за това с вашия началник или с мениджър човешки ресурси. Потърсете подкрепа от други колеги, които са имали сходни преживявания с проблемната личност в офиса.




Източник: еxpert.bg