Линия 310 до „Люлин“ е с нови автобуси от 1 май. До средата на годината София спира и последния Икарус. От началото на май автобусна линия №310, която обслужва кв. „Люлин“, ще бъде подменена с нови автобуси.
Подмяната е част от проекта за подобряване на качеството на атмосферния въздух в София със закупуване на 126 нови автобуса на метан, съобщават от Столичния център за градска мобилност, съобщава inlife.bg.<br /> <br /> Автобусите Икарус, които сега обслужват линията, ще бъдат подменени с новите MAN Lion`s City, които спечелиха приза &bdquo;Автобус на 2014&Prime; в Европа.<br /> <br /> В момента средната възраст на автобусите, които обслужват кв. &bdquo;Люлин&ldquo; е 16,3 г., а след обновяването ще е 7,7 г.<br /> <br /> От средата на годината в София ще бъдат спрени от движение всички автобуси &bdquo;Икарус&ldquo;. По линии 78, 79, 85, 285 и 86, където в момента се движат най-старите автобуси в София, ще бъде извършена подмяна с по-нови автобуси.<br /> <br /> Автобусите и тролейбусите на &bdquo;Икарус&ldquo; возиха няколко поколение софиянци и българи. Възходът на основаната в края на 19 век в Будапеща компания започва през 1962 г. Тогава марката е избрана за основен производител на автобуси в рамките на вече несъществуващия Съвет за икономическа взаимопомощ, чийто член е и България.<br /> <br /> От тогава хиляди автобуси слизат от поточните линии на унгарските заводи, за да задоволят нарасналите потребности от транспортни средства за бързо развиващите се градове в страните от социалистическия лагер.<br /> <br /> Въпреки сериозните постижения в края на 80-те години на миналия век заради непазарната логика &bdquo;Икарус&ldquo; започва да чувства първите симптоми на кризата. След краха на комунизма фирмата продължава да работи, основно за руския пазар, но също така успява да пробие във Великобритания, САЩ, Турция, Иран, Швеция и други страни, където се изнасят нейни модели./БЛИЦ<br /> <br />