Около 350 000 пътници се возят на столичното метро всеки ден, показват изчисленията на „Метрополитен”, пише "Монитор". Преди няколко месеца бяха пуснати две нови отсечки на подземната железница - до летището и до Бизнес парка. Прогнозите бяха тази цифра да се достигне след три години, но ние ще успеем още през първата, коментира шефът на метрото Стоян Братоев.
Разширяването на метрото прави все по-сложна ориентацията в него. Затова общината търси нови варианти за информационните табели. До септември ще бъдат тествани новите схеми, като целта е да видим дали хората ще ги възприемат, обясни Братоев. В момента столичното метро има две линии - едната от &bdquo;Сливница&rdquo; до Бизнес парка, а другата по направление &bdquo;Джеймс Баучер&rdquo; - &bdquo;Обеля&rdquo; - летището, въпреки че има разширения и се налагат прекачвания. В две влакчета са поставени карти, които да помогнат на хората. На тях са изобразени двете линии в два цвята - червен и син, и са обозначени паркове и големи булеварди, както и част от кварталите. На станцията на &bdquo;Младост&rdquo; 1 пък са поставени нови указателни табели, показващи направлението на влаковете, които обслужват съответния перон, както и следващите метростанции по линията. Обмисляме различни варианти за гласово оповестяване, но само на тази спирка и то в посока към летището, каза Братоев.<br /> <br /> Междувременно движението по булевард &bdquo;Александър Малинов&rdquo; между &bdquo;Андрей Сахаров&rdquo; и &bdquo;Цариградско шосе&rdquo; бе пуснато 14 дни по-рано, за да се отпуши тапата в &bdquo;Младост&rdquo;. Останалата част от трасето ще бъде пусната на 21 август, обеща кметът Йорданка Фандъкова. Тя отбеляза, че с подмяната на осветлението на &bdquo;Александър Малинов&rdquo; се прави икономия на електроенергия от близо 4 пъти. <br />