Стрелките, които отделят коловозите на гара Калояновец, са стари, не са били подменени при ремонтите и е възможно те да са причинили катастрофата с бързия влак София-Варна на 12 юли, съобщава „Труд“. Това съобщи експертът по безопасност в синдиката „Подкрепа“ Иван Балталийски. При катастрофата загина машинистът Венко Тодоров, а и до днес не е съобщена причината за инцидента.
Според НК &bdquo;Железопътна инфраструктура&ldquo; всичко по линията - стрелки, релси, семафори, е в изрядно състояние и катастрофата се дължи на човешка грешка или на машиниста, или на помощника му Христо Тиляшев.<br /> <br /> Балталийски обясни, че двамата са имали разрешение да се движат със 100 км/ч. &bdquo;След 250-300 м светва сигнал, според който влакът трябва рязко да намали до 40 км/ч. Устройствата, които подават сигнала на машиниста с каква скорост да се движи, са поставени на линиите, а приемащите сигнала - в мотрисите. Проблемът е, че различни фирми произвеждат двете устройства и като не сработи нещо, си прехвърлят отговорността&ldquo;, обясни Балталийски.<br /> <br /> Председателят на &bdquo;Подкрепа&ldquo; в Пловдив Атанас Кръстев съобщи за нов случай, при който заради неподдържана инфраструктура катастрофа се е разминала на косъм. Инцидентът станал на 15 юли край гара Маноле. &bdquo;Само благодарение на професионализма на машиниста не се е стигнало до инцидент&ldquo;, твърди Кръстев.<br /> <br /> Десетина машинисти от Пловдив са напуснали заради заплатите от 664 лв. и започнали работа в софийското метро, където вземат по 1700 лв.<br /> <br />