Учени от САЩ откриха ново опасно свойство на познатия на всички аспирин. Изследването им е публикувано в специализираното издание Journal of the Royal Society Interface.

Чрез серия опити експертите са установили, ча макар препаратът да забавя развитието на злокачествените тумори в дебелото черво, едновременно с това той увеличава потенциала на аномалните клетки. Изучавайки ацетилсалициловата киселина, учените са провеждали лабораторни експерименти in vitro.

И това е интересно: Ниски дози аспирин намаляват с 20% риска от рак на гърдата - четете на най-полезния здравен сайт Zdrave.to

Те планират на препроверят данните, за да са сигурни, че под въздействието на тази киселина раковите клетки изпитват множество мутации и стават по-устойчиви на лекарствата.

Добрата новина все пак е, че ежедневният прием на аспирин в неголеми дози в продължение на 5 години способства за намаляване на риска от ракови заболявания. Двойно намалява, например, вероятността от развитието на злокачествени тумори в дебелото черво.