Всички магистрали са в нормална експлоатация като са почистени и главните пътища. Има ограничения за тежкотоварни автомобили в участък между Русе и Бяла заради катастрофа, но след половин час ще бъде освободен, така и там няма да има проблем. Това съобщи шефът на АПИ инж. Дончо Атанасов.
Той коментира, че зимното подддържане на републиканската пътна мрежа е на добро ниво, а големият проблем е огромният трафик на тежкотоварно движение. "Българските пътища - 20 хил. км. републиканска и около 23 хил. км. общинска пътна мрежа, работят при много тежки метеоролгични условия. Идентични са Румъния и Русия, които са свързани с големите амплитуди, около 80-90 градуса. Другият проблем е многократното замръзване на пътната обстановка. Това са много тежки условия за работа на републикански път, било то и на общински. Оттам поради дългото неремонтиране на някои от пътищата, общинската също. Влизането на водата в пукнатините се отварят дупки", заяви инж. Атанасов пред БНТ.

По думите му българските пътища са с добро качество и не бива да сме нихилисти, защото в Европа никъде не се работи при такива температурни амплитуди. "Имаме 1000 лв. на километър, Германия е с 30 хиляди евро. Правителството дава, колкото е възможно", каза още той.

Инж. Атанасов коментира още, че тол системата ще даде възможност републиканските пътища да се приведат в нормално експлотационно състояние. "Германската тол система е въвеждана 7-9 години, нашата амбиция е да я въведем за година, година и половина и затова денонощно работим за това. Имаме проблеми в участъци на автомагистрали, 1-ви, 2-ри клас пътища, които са неремонтирани 20,25-30 години. Председателят на АПИ коментира още, че лятото отново предстоят ремонти на пътищата като ще се започне с отсечката Поморие до Равда и се очаква до края на юни тя да бъде пусната в нормална експлоатация, а след това ще започне работата по обхода на Поморие.