Повикването на такси на адрес се оказа мисия невъзможна за бургазлии и гостите на града това лято. Бакшишите зарязаха редовните си клиенти и се заредиха да дебнат тлъсти пачки от чужденците на летището. Друга част пък щурмуваха Автогара Юг и на развален руски приканваха летовниците да ги закарат до някой от от моловете в града, разбира се, на доста по различни от стандартните тарифи.

Над 10 минути чакане и 1 лв. „бонус” върху цената

Стигна се до парадокса, че от сутрин до вечер нито една компания не вдигаше телефоните за заявки. Ако все пак някой късметлия успее да се свърже, диспечерката му казва, че може да изпрати кола най-рано след 10 минути, но само ако си плати „лятната такса” от 1 лв. за повикване. Точно така, най-голямата компания в града се изхитри и вместо да предлага отстъпка за заявка по телефона, начислява допълнителна сума, която не е включена в първоначалната или в тарифата на километър. Част от таксиметровите фирми пък просто повишиха цените за лятото.

Бургаските бакшиши умишлено бойкотират повикванията и специално подбират клиентите, които да возят. Те недоволстват от според тях ниските цени на таксиметровите компании и налагането на новия патентен данък. Подобен бойкот срещу бургазлии имаше и навръх Нова година, когато хората се чудеха как да се приберат по домовете си след празничната нощ.

Редовни клиенти също плашат с бойкот

Това логично вбеси хората, които най-често ползват услугите на жълтите коли и те на свой ред също ги заплашиха с бойкот. Темата предизвика сериозни полемики в социалните мрежи.

„Господа таксиджии, не бъдете нагли, защото есента идва, тогава редовните Ви клиенти, с които сега се подигравате, ще Ви питат за сезонна отстъпка, докато дремете по стоянките!”, написа възмутен бургазлия във Фейсбук.

„И на мен ми се наложи 4-5 пъти този месец да ползвам услугите им. Абсолютно същата работа! „Нямаме коли, звъннете след 10 минути” и това са 5 фирми!!! Абсурдно е в "най-добрия" град за живеене да не можеш да стигнеш до никъде”, жалва се бургазлийка.

„Всяка година има лято и всяка година има туристи, ама като тази година наглост от таксита не бях виждала....Звъниш, никой не вдига и то не една и две компании. После ще реват, че зимата няма работа...Сега предпочитам да си хвана автобуса, отколкото да викна такси....Поне автобусът ще дойде...”, пише млада жена.

Някои дори обявиха, че България има нужда от услуга като Uber.

„Жалко, че тук няма Uber.. Ама може да се измисли” и „Ето затова са измислени услуги като Uber. Ама после именно такситата пищят, че им се взима работата” са само част от коментарите в тази посока.

Оказва се, че в момента дори и таксиджиите, които чакат на летището, подбират клиентите си. Те отказвали да качват хора до Бургас, возели основно чужденци до курортите.

„На летището не искат да качват, ако не си чужденец и не отиваш за Слънчев бряг. На моя приятелка й отказаха, трябваше да търси градски транспорт до „Славейков”, коментира млада дама, опарила се от некоректните таксиджии.

Мръсни и раздрънкани коли, ниска хигиена на шофьорите и „помпички”

Припомняме, че бургаските таксиджии от доста време опитват да се изкарат най-онеправданите в страната. Първо патентният данък им беше висок, кметът го намали. После им липсваха стоянки – направиха им. Сега явно тарифите им са ниски.

Нищо обаче не се прави за подобряването на услугата. Мръсни и стари коли возят хората. Много малко от тях са снабдени с климатици, а пътуването с подобен автомобил е убийствено в летните жеги. Да не говорим за шофьорите, голяма част от които поддържат съмнителна лична хигиена. Други пък се държат страшно грубо с клиентите и дори пушат в автомобилите, без да се съобразяват с мнението на хората,

„Ужасни са в много отношения - шофьорите миришат на коч. Пушат в колата, шофират зле, помпят сметката (освен ако не се кьориш през цялото време в апарата), държат се все едно си им длъжен (един дори ме обвини, че съм щяла да го заразя, понеже се изкашлях леко, а не бях болна)..”, оплаква се възмутена бургазлийка.

Не са малко и порочните практики с надуването на цените или т. нар. „помпички”. Всеизвестен факт е, че не е добре да си хващате такси пред жп гарата, например, защото там возят по други тарифи. Явно обаче подобни практики стават повсеместни през летния сезон.

„Пък на нас преди два дни ни поискаха 10 лв. от капаните до бл. 35 в „Изгрев”. Таксито тъкмо беше оставило клиенти и беше свободно. Таксиметровият шофьор попита за къде сме и директно ни каза, че за 10 лв. ще ни закара. Това става в 22:30 ч. А такситата, които стоят пред моловете, са още по-нагли! Те карат само до Слънчев бряг, Равда и т. н.”, коментира бургазлийка.