Двамата пилоти, които загинаха при падането на военен хеликоптер край Пловдив снощи, са участвали в десетки спасителни операции. Пламен Пантелеев има 600 летателни часа, а Стоян Неделчев 500 часа нальот. Колегите им от базата ги описват като изключителни професионалисти, които трудно биха допуснали грешка.

„Повярвайте това не значи за тях работа, за тях това е призвание. Няма какво лошо да кажа, разбирате ли, не защото вече ги няма. Просто няма какво лошо да кажа”, споделя Андон Петков пред Нова телевизия. Той е бивш бордови техник в авиобаза „Крумово”, който 10-години е работил с 3-членния екипаж на падналия хеликопер.

По думите му вертолетът Ми-17 още вчера сутринта е минал задължителен технически преглед преди да излети. „Много добре се поддържат машините. Там си има регламентиращи документи, които не позволяват да излизаш от границите. Не позволява да извършиш в по-малък обем техническите прегледи. Тези машини, смея да твърдя, че са гледани като хубава жена”, категоричен е Андон Петков.

Задачата, която вертолетът е изпълнявал в понеделник – аварийно спасяване, не е нова за екипажа и той добре е знаел всяка стъпка, твърди техният колега.

„Режимът на вертолета в момент на висене, един от най-трудните”, смята Петков. „Държането на вертолета в една позиция, за да може спасителят или човекът, който пуска товар или качва товар, без значение дали ще е човек отдолу или ще се спуска, там стиковката между екипажа е основно задължение, за да може да се изпълни задачата правилно”, обяснява той.

След инцидента е иззета цялата документация на машината. Днес ще бъдат разпитани очевидци на инцидента.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ