• Новата учебна година стартира с 206 хиляди липсващи деца, който са в задължителна училищна възраст. Между 1 и 15-ти септември над 1000 специални екипа от представители на общините, социалните служби, министерствата на образованието и здравеопазването трябваше да ги открият и върнат в училище, предава БНТ. Въпрос към министъра - колко от тези деца са в чужбина, колко деца бяха открити и колко ще влязат в училище?
  • Във всички училища ли пристигнаха новите учебници за втори и шести клас и в колко те ще се забавят след първия учебен ден? Освен това- на пазара ли са всички нови учебници за осми клас? И още- и догодина ли ще има проблеми, но вече с учебниците за трети, седми и девети клас? Защо министерството не подкрепи идеята на едно от издателствата учениците от 8 клас да имат избор и да купуват черно- бели учебници на по-ниска цена. Нали и сега много от тях, независимо от социалния си статус, си ксерокопират учебниците.
  • Защо министерството се отказа от идеята си за по- кратка лятна ваканция и отново сля изпитите след 7-ми и 12-ти клас, които останаха в края на май. Нали според новия закон Националното външно оценяване след 7- ми клас трябваше да се измести в началото на юни. А и разделянето на изпитите щеше е облекчение за учителите, които трябва да се справят със сложното провеждане на матурите в 12- ти клас на модули.
  • Кога ще бъде подписана новата наредба за приобщаващото образование, чието обсъждане изтече на 10 септември.Тя намалява бумащината в училище, но ще се помисли ли за психолози и педагогически съветници във всяко училище както и за финансиране за тях.
  • Какво се случва с промените в Наредба 10 за приема на първокласници - обсъждането приключи на 28 август.След големите проблеми тази година със сменени в последния момент адреси на родители, ще станат ли местоживеенето и уседналостта основни принципи при приема на първокласници?
  • Учителите започват учебната година с повишени от 1 септември с 15 % заплати като така се очаква заплатата да им да стане по-висока от средната за страната. Кога обаче ще получат реално това увеличение и ще останат ли и този път учители без повишение на заплатите?
  • Кога ще има едносменен режим за учениците и защо реално това е невъзможно в големите градове? Кога се очаква четиригодишните деца задължително да тръгнат на училище- в детска градина или в специални групи в училищата? Очаквате ли отпор на майки както това се случи преди няколко години? И още- има ли анализ след като обучението на петгодишните е задължително от няколко години колко от тях са обхванати реално в училище.Дава ли мярката резултати ? А от друга страна не е ли твърде пресилено да се каже, че "непосещаването на детска градина трябва да се счита за равносилно на престъпление ", а родителите непуснали децата си да се наказват с пробация.
  • Колко учители не достигат в страната към 15-ти септември и по кои предмети? Кога ще се усетят мерките за привличане на младежи към педагогическите специалности?В колко училища ремонтите ще продължат и след началото на учебната година и защо това се превръща в традиция за нашите училища ? И накрая - тази година ще има ли открито ново училище за 15-ти септември?