В страните от Обединеното кралство съществува политика за физическа намеса в такива ситуации с много висока степен на риск, когато детето не реагира на думите, то е изпаднало в състояние на силен афект. Той трябва да се намеси и с физически контакт. В тези страни съществува и много добра система за обучение на педагогическите специалисти, които работят с такива деца. Това сподели в сутрешния блок на Нова телевизия експертът по агресия при децата д-р Цветослав Николов във връзка с последния случай на агресия в училище.

,,Конкретната ситуация има две страни. Първо, има проява на насилие от страна на преподавателя, което е неприемливо, но от друга страна той не може и да не се намеси. Трябва да има намеса, но въпросът е каква да бъде тя. На учителите е вменена отговорността да пазят живота и здравето на учениците, но не е уточнено как. Учителите ни не са подготвени да действат при подобни ситуации при сбиване между деца'', заяви Николов.

,,Още през 2012 година е разписан специален механизъм за противодействие на училищното насилие и тормоз. В него има всички стъпки, които могат и трябва да се предприемат в подобни случаи, добави по темата Ева Жечева, директор на Дирекция "Права на детето" към омбудсмана.

Според Жечева при случай на дете със специални образователни потребности, което влиза в конфликт с другите деца, трябва да се направи оценка на риска.

,,Момичето има проблеми със своето поведение. Явно никой в училището не е оценил достатъчно риска. Има координационен съвет, който трябва да бъде създаден, да познава поведението на всяко дете, но няма такъв'', отбеляза Жечева.