Трябва постоянно да се следи за присъствието на децата в училище, а не това да е еднократен акт. Това каза бившият министър на образованието Сергей Игнатов в ефира на БТВ по повод предвидените мерки от държавата за задържане на децата в класните стаи.

Според него в случаите с деца от рискови групи може да се създадат специални паралелки, където учебният процес да се преобърне. Игнатов даде за пример разговора си с ромски лидер, който обяснил, че ако децата бъдат събрани в класната стая административно, по-важният въпрос е как ще бъдат задържани там, и е дал пример с това, че техните деца имат афинитет към музиката и танците. „Когато има семейство, за което образованието не е особена ценност, от 1-ви до 4-ти клас трябва да зарибим тези деца и да знаят, че това е по-доброто място”, отбеляза бившият просветен министър. Според проф. Тодор Танев, също бивш министър на образованието, от гледна точка на заплащането трябва да се въведе разделение между учителите.

„Има по-иновативни, по-смели, има и такива, които си гледат работата ден да мине, друг да дойде”, посочи той. „Вдигането на заплатите на учителите до голяма степен се дължи лично на премиера. То е политическо решение”, каза проф. Танев. „Учителите са основен инструмент за справяне с проблемите в страната – имаме демографска криза, отпадане на децата от училище. След 10 г. 47% от цялата икономика в света ще бъде автоматизирана, така че ние трябва да заложим на образованието”, допълни Сергей Игнатов.