Успехът на бизнеса ви до голяма степен зависи от избора на правилни клиенти. Ако не харесвате хората, с които работите, с времето ще намразите и собствената си дейност. Как обаче може да отделите добрите клиенти от онези, които ще направят живота ви по-труден? От Inc.com съветват да избягвате партньорство с тези типове хора.

1. Клиенти, които не уважават вас или вашето време.

Тези клиенти често пренебрегват времето и усилията, които вие влагате във всеки проект. Не спазват крайните срокове и ви оставят да вършите всичко в последната минута. Не е необичайно и в даден момент да решат, че нещо не им харесва, и да ви накарат да започнете от начало и да промените всичко. Още по-лоши са клиентите, които често си позволяват да повишават тон и да се държат грубо с вас по време на работа. Когато става въпрос за отношения в бизнес среди, никой не заслужава да бъде третиран като нещо по-малко от професионалист.

2. Клиенти, чиито ценности и интереси не отговарят на вашите.

Те просто не се интересуват от нищо, което се случва по проекта. Най-вероятно няма да положат усилия, за да гарантират, че ще бъде изпълнен по-възможно най-добрия начин, и няма да се вълнуват от качеството на крайния продукт. В резултат на това на пазара може да се появи посредствен продукт, зад който да стои вашето име.

3. Клиенти с огромно его.

Те са си изградили предварително подготвен план и не приемат никакви съвети от вас или от някой друг. Ценят собственото си мнение прекалено високо, за да ви позволят да им помогнете дори когато това е за тяхно добро. Всеки опит да предложите обратна връзка или конструктивна критика може на навреди на егото на този клиент и да го накара да заеме дефанзивна позиция.
 



Източник: еxpert.bg