Между 5 и 10 лева може да ни излезе оплакването на телефон, започващ с 0700, което държавни институции, дружества за комунални услуги и множество компании използват за получаване на сигнали, жалби и запитвания. Това коментират потребители в социалните мрежи, пише "Телеграф".
Дори КЗП приема жалби на универсалния номер 0700. Същото важи за НОИ,НАП, топлофикация, ЕРП-тата, банките. Таксуването е на цената на един градски разговор според абонаментния план. Според тарифите за различните телекоми това е между 13 и 32 ст. за минута. Голямото набутване е, когато се звъни от мобилен телефон. 

Проблемът е, че набирането на универсалния номер не е включено в пакета безплатни минути на абонатите на мобилните оператори, а винаги се таксува отделно. Освен това разговорите към този номер обикновено продължават дълго или трябва да се набира няколко пъти заради заети линии.

Пенсионери се оплакват, че НОИ ги набутва с голяма сметка.

Служител в мобилен оператор пък разказва как техен клиент искал да се оплаче на КЗП заради 10 лв. сметка за недостъпен интернет. "Човекът нямаше представа, че, като позвъни в КЗП, ще плати още толкова пари. Направо ме напушва смях", признава служителят.

Друг пък е изчислил, че, за да се свърже с един от телекомите на универсалния номер, за да подаде сигнал за повреда, трябвало да плати за 22 минути разговор. Толкова време било необходимо, за да се свърже със свободен оператор.

Жител на Добрич пък се оплаква, че, за да подаде сигнал за непрекъснато електрозахранване поради авария разговорът с ЕРП-то му струвало над 11 лева.