Интеграцията на децата от гетата е възможна, ако те бъдат обхванати още от детската градина. Разбира се, необходими са и допълнителни уроци по български език, за да научат по-добре езика. Посещенията в класните стаи стават задължителни и те ще бъдат обвързани с писането на отсъствия, налагане на глоби, спирането на семейни помощи. Като цяло това са основните мерки, които държавата може да предприеме. Това коментира в предаването "Още от деня" по БНТ министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.

Просветният министър отчете още, че в малцинствата се наблюдава известен процес на модернизация, т.е. има подобряване на отношението към образованието.

,,За жалост има и родители, които са крайно безотговорни и дори агресивни, когато наши екипи отидат при тях и започнат да ги убеждават децата им да посещават училище. Но все пак има позитивна тенденция сред тях, макар и не толкова мащабна, защото тези процеси са наистина закъснели'', допълни министър Вълчев.

По думите му ранните бракове в тези етноси също представляват голям проблем.

,,Голяма част от момичетата отпадат от образователната система поради традицията на ранните бракове. Въпреки това мога да кажа, че средната възраст започва да се покачва, макар и с малко. Но това е нещо, което много трудно може да се преодолее. Има момичета, които се опасяват, че ще останат стари моми на 18-19 години'', заяви той.

,,Увеличението на доходите и подобряване на работната среда са едни от начините да накараме младите кадри с медицинско образование да останат тук. Недостигът на лекари в ЕС също води до това изсмукване'', подчерта министърът.

,,В математиката и природните науки имаме най-голям дефицит, а оттам и притеснителен недостиг на инженери'', посочи още Красимир Вълчев.

По отношение на материалът, който е бил изпуснат по време на грипната ваканция, министърът увери, че няма да има удължаване на учебната година.

,,Материалът ще бъде преструктуриран, така че смятам, че ще бъде наваксан сравнително бързо'', каза министърът.

Относно новите матури след 10-и клас просветният министър посочи, че те няма да имат елиминаторен характер.

,,Ако ученикът се провали, той пак продължава. Целта е да се видят какви са резултатите, каква е тяхната функционална грамотност'', разясни Вълчев.