1. Силата на хаштага

За разлика от другите социални мрежи, Instagram е устойчива на вайръл популярност. Един от малкото ви шансове другите да научат за вас, е да попаднат на профила ви. Как да го открият? Използвайте хаштагове! „Включете поне 20 под всеки пост“, съветва Дейниъл Сайнт, специалист по инфлуенсър маркетинг от Socialyte.

2. Бележки под линия

За да не изглеждате отчаяни, можете да скриете многото използвани хаштагове под няколко реда точки. Instagram фийдът показва максимум първите три реда под всяка снимка и съкращава останалото с бутона „more...“

3. Точните думи

Прецизирайте хаштаговете, които използвате, пише Elle. Ако са прекалено общи, като например #fashion (с над 420 милиона снимки), кадърът ви ще се появи само за секунди сред актуалните, след което ще бъде избутан надолу.

Бъдете по-конкретни и оригинални, но не прекалявайте – едва ли някой ще се сети да търси #когатотиетъпоисечудишкояснимкадакачиш. Ако ви е трудно да измислите работещи хаштагове, използвайте приложение. Алгоритмите на Focalmark и други подобни app-ове ще ви дадат конкретни предложения за всяка снимка.

4. По три поста на ден

Това е оптималното количество, което да публикувате. Не го надвишавайте, за да не спамите аудиторията си. Но и бъдете редовни в постването, за да не ви забравят.

5. На фокус: вие

Снимките с ваше участие би трябвало да получават повече лайкове. Но за да не отегчите последователите си, редувайте кадрите, на които сте вие, с такива с лайфстайл съдържание – градска среда, залези, апетитно изглеждаща храна са сред най-популярните теми. А за нещата, които ще държите в ръка, обезателно се нуждаете от перфектен маникюр!

6. Банка за кадри

В случай, че снимането не е силната ви страна, споразумейте се с фотограф за кадри на перфектно заснети капучинота, винтидж врати и павирани улички по изгрев. Нещо като тайна имидж банка, от която да ползвате при нужда.

7. Винаги на линия

Това мрежа за комуникация, така че бъдете общителни и отговаряйте на коментарите. Гледайте на полето за коментари под снимките ви в Instagram като на служебния ви телефон – „вдигате“, държите се любезно и оставяте впечатлението, че сте винаги на разположение.

8. APP-лодисменти

Услуги като Insatgress използват ботове, които ще свършат черната работа вместо вас – ще харесват от ваше име всеки пост, който съдържа даден хаштаг, и ще коментират, редувайки одобрени от вас предложения: „Уау“, „Страхотно“. „Каква красота“ или пък просто емотикон с аплодисменти.

9. Свързващо звено

Някои инфлуенсъри наемат мениджър, за да им намира ангажименти. Други – използват подходящо за целта приложение. Съществуват десетки app-ове, които свързват брандовете и лидерите на мнение. Takumi, Collabor8, UPitch, BoostInsider, IZEA, REP, VYRL са само част от тях. Идеята им е да използват икономиката на споделянето, набрала сила благодарение на компании като Uber и Airbnb.

10. #liveauthentic

Освен че е един от най-работещите хаштагове, автентичното поведение е и най-работещата Instagram стратегия, като цяло. Забравете за купуването на лайкове, коментари и последователи. То няма да заблуди маркетолозите, тъй като Instagram докладва реалните импресии, изчислява актуалната аудитория и премахва фалшивите „фенове“. Това е тактика, която може да ви помогне само ако искате да впечатлите някого за момент, не и да го задържите като приятел или бизнес партньор.
Вижте как, увлечени по идеята да живеят автентично, все повече хора първо снимат и после консумират – храната си, кафето си, виното в чашата, за да го публикуват с хаштаг #ShareTheMoment: