БЛИЦ продължава да бъде най-четеният и посещаван новинарски сайт в България, сочат данните на световни броячи. БЛИЦ си остава несменяем лидер в повече от половината от общо 10 основни категории от данните на Gemius за България.
 


Световната броячка на посещаемостта на сайтовете SimilarWeb също отново извежда на БЛИЦ на второ място сред всички български сайтове, непосредствено след електронната поща АБВ.  

 



В Топ 50 на SimilarWeb на българските сайтове БЛИЦ е единственият сайт от категория News and Media, който е сред първите 20 сайта - на 11-то място. Най-близо до БЛИЦ от новинарските сайтове на 23 място е sportal.bg. Следват 27 - vesti.bg, 28 - sinoptik.bg, 30 - fakti.bg. На 31 място е 24chasa.bg, т.е. 20 места след БЛИЦ. 
 


Глобалният брояч alexa.com, който е на гиганта в електронната търговия „Амазон”, следи трафика без никакви регистрации, анкети, кукита и т.н, като обновява данните постоянно. Затова се смята за еднакво безпристрастен към всички сайтове в България и българското интернет пространство, обитавано и от сънародниците ни в чужбина.

В топ 20 на българските сайтове в актуалната класация на alexa.com има само
2 чисто новинарски сайта съответно на 15 и 19 място 15. Vesti.bg и 19. Blitz.bg

В топ 50 на alexa.com са още 5 новинарски сайта, като два спортни са на сравнително по-предни позиции:  28. Sportal.bg и 29. Gong.bg. Следват: 35. Dnes.bg, 39. 24chasa.bg (и в тази класация е 20 места след БЛИЦ), 45. Nova.bg, 47. Dnevnik.bg. 

А ето какво сочат и данните на Gemius за януари 2019 година. В тази таблица топ 20 на всички сайтове в България са дадени няколко основни показатели: уникални потребители, отворени страници, посещения и пр.
 


Трябва да се знае, че уникалните посетители се определят след като на месечна база се изчистят посетителите от чужбина (обикновено те са около 1/5) и повтарящите се реални посетители, които са в пъти повече от уникалните, както и импресиите от прочетените от тях страници.

Тези преизчисления се правят предимно за информация на рекламодателите, за да им послужат при планиране на месечни кампании. Затова има таблици и на седмична база. Има и дневни отчети, които сочат колко наистина реални посетители влизат в даден сайт в конкретния ден. 

Така сайт, който има много по-малко реални посетители/потребители на дневна база, при месечния отчет може да има малко повече неповтарящи се такива - т.нар. уникални. Т.е. 10 души през целия месец може да са влезли само веднъж в даден сайт, но се отчитат като 10 уникални. И пак 10 души може да са влизали всеки ден като реални посетители в друг сайт, но в отчета ще бъдат пак 10 уникални, а не 310, колкото са били реалните им влизания в сайта през януари например 31 х 10 = 310.

Ето например данните на Gemius за 17 февруари, неделя за топ 20 на българските сайтове
 

Тези тънкости не се знаят от широката аудитория и се използват от някои сайтове да се обявяват за новинарски сайт №1 (като "24 часа" например), защото имал най-много уникални посетители. Но пък не обясняват защо тези толкова "много" уникални посетители и то според твърденията им от не купен трафик, четат толкова малко страници в 24chasa.bg.

За януари, например, 1 435 602 уникални посетители на БЛИЦ са прочели 73 843 533 страници в сайта, а при "24 часа" 1 652 923 уникални посетители са прочели едва 24 842 965, т.е. 3 пъти по-малко от БЛИЦ. Или пък защо при толкова "много" уникални посетители имат толкова малко посещения. За януари, например  1 435 602 уникални посетители на БЛИЦ са посетили сайта  14 240 774 пъти, т.е. средно по 10 пъти на посетител. А  при "24 часа" 1 652 923 уникални посетители са посетили сайта 10 661 085 пъти,(почти 4 милиона посещения по-малко от БЛИЦ) или средно по 6,5 пъти на посетител. 

Ето защо показателят уникални посетители е важен, но предимно като делител във формулата, която определя ключовия показател -  честота на посещенията.  

Ето защо има и редица други класации: по брой отворени страници, по посещения, по брой посещения от 1 потребител, по време, прекарано от 1 посетител/потребител в сайта, по брой разгледани страници от 1 посетител и т.н.

По брой на отворени страници например, БЛИЦ има повече отколкото трите други сайта, които са след него в класацията - fakti.bg, 24chasa.bg и vesti.bg взети заедно.

Общо около 10 са критериите, по които се оценяват сайтовете, като световните броячи акцентират върху броя на посещенията и броя на отворените страници. По тези два и още 6-7 други показатели БЛИЦ е неоспорим и несменяем лидер сред новинарските сайтове в България вече години наред.