Българско Шардоне в серията Villa Yambol, реколта 2017 година спечели златен медал на престижния винен конкурс SAKURA AWARDS -  Japan Women’s Wine Awards 2019, който се проведе в Токио през януари. Изба „Вила Ямбол“ донесе още едно отличие за България – сребърен медал за Villa Yambol Каберне Совиньон 2017. В състезанието участваха 4326 проби на вина от 34 държави, сред които ключови производители от Аржентина, Австралия, Чили, Германия, Испания, Южна Африка, Нова Зеландия и други. Любопитна подробност е, че оценяващите комисии на конкурса се състоят единствено от дами – 530 професионалисти във винената индустрия. С най-много наградени вина тази година са Франция и Италия. Медалите на „Вила Ямбол“ са поредното признание за високото качество на продуктите на родния производител. „Щастливи сме, че защитаваме имиджа на България като производител на вина на пазар като японския, който е безкомпромисен по отношение на качеството. Надяваме се съвсем скоро така, както България е позната с киселото мляко, да популяризираме и българското вино.“, коментира изпълнителният директор на винарната Красимир Аврамов.



Японските бизнес партньори на „Вила Ямбол“ споделят, че предпочитаните за консумация сортове вино там са именно като наградените - Каберне Совиньон и Шардоне, което още повече показва, че избата е готова да отговори на търсенето. Освен в Япония, продукцията на „Вила Ямбол“ е добре позната навън, защото избата е от водещите износители на качествени вина на 31 пазара зад граница. Марката Villa Yambol е сред най-обичаните на българския пазар.



Основателката на конкурса SAKURA AWARDS -  Japan Women’s Wine Awards г-жа Юми Танабе има 40-годишен опит във винената индустрия и е сред най-влиятелните фигури на японската винена сцена като автор, преподавател, вносител и дори производител. През 1992 г-жа Танабе основава първото японско училище за винени професионалисти, а през 2013 година инициира Sakura Japan Women’s Wine Awards. През изданието Wine Spectator тя коментира как се е вдъхновила за идеята в конкурса оценяващите да са само жени. „Когато стартирах състезанието в японските ресторанти сомелиерите бяха основно мъже. Те решаваха кои вина да влязат във винените листи. Дори вносителите и мениджърите покупки бяха от силния пол – те пък подбираха кои вина да се внасят. А ако погледнем потреблението, дамите са тези, които пият вино, купуват и го харесват повече от мъжете в Япония. Затова реших да фокусирам усилията си върху жените и да продавам вино според женските предпочитания и вкусове.“