На 26 февруари 1936 г. в немският град Щутгарт е произведен първият „народен автомобил”. Разработката е възложена на Фердинанд Порше лично от Хитлер.На 26 февруари 1936 г. в немският град Щутгарт е произведен първият „народен автомобил”. Разработката е възложена на Фердинанд Порше лично от Хитлер.
Началото е на 6 март 1931 г., когато в Щутгарт е открито конструкторско бюро &bdquo;Порше, занимаващо се с конструирането на всякакъв вид двигатели с вътрешно горене. Скоро след това Порше патентова свой уникален проект за автомобил с предно окачване.<br /> <br /> След това по заявка на фирмата &bdquo;Цюндап&ldquo; (Z&uuml;ndapp) са построени три автомобила марка Фолксауто&rdquo;, които стават прототип на легендарния Volkswagen &quot;K&auml;fer&quot; (Бръмбар), известен у нас повече като &quot;Костенурка&quot;.<br /> <br /> През 1933 г. Хитлер обсъжда с Порше идеята за създаването на нова кола на народа: 5-местна с форма наподобяваща на бръмбар, да развива скорост от 100 км/ч. и да е достъпна за всяко семейство, тъй като по това време притежаването на автомобили могат да си позволят само богатите германци.<br /> <br /> През 1937 г. е създаден Volkswagenwerk GmbH, а през 1938 г. с помощта на държавно финансиране във Волфсбург е построена фабриката за сглобяване на KDF &ndash; първоначалното име на колите &bdquo;Фолксваген&rdquo;. Така започва серийното производство на &bdquo;народните коли&rdquo;.<br /> <br /> Година по-късно Германия влиза във война и производството е прекратено, тъй като цялата промишленост минава на &bdquo;военни релси&rdquo; и &bdquo;Фолксваген&rdquo; започва да работи за армията.<br /> <br /> В първоначалния си вид заводът просъществува до 1944 г. По време на войната той почти напълно е разрушен от американската авиация. Целият архив и документация изгарят в края на 1943 г.<br /> <br /> През 1945 г. британците се заемат с възстановяването на завода, като преименува компанията на Volkswagen. Британското правителство дава поръчка за производство на 20 000 автомобила. Само за няколко години след края на войната производството се разраства, продажбите също се увеличават, започва износ.<br /> <br /> Тъй като през 1945 г. Порше е арестуван и лежи 20 месеца във френски затвор, а след това не му е позволено да напуска Франция, бизнесът е поет от неговия син Фердинанд Антон Ернст<br /> <br /> През 1955 г. се провежда тържествена церемония по повод пускането на милионния &bdquo;Фолксваген&rdquo;.<br /> <br /> /<em>По материали в интернет/</em><br /> <br />