Фори Светулката е на път да докаже, че съществува суперчастица, която може се движи по-бързо от скоростта на светлината, преминавайки през квантов тунел. Super Firefly, както той я нарича, вече е засечена в лабораторни изследвания и може да пренася енергия през пространството по-бързо от 300 хил. км/сек.
Сега предстои да бъде доказано, че тя съществува не само виртуално, а и материално, макар и в неизвестна субстанция. Отец Христофор Събев, който е завършил атомна физика и духовната академия, бе един от активистите на СДС в началото на прехода. Той разказва пред &quot;Стандарт&quot; за откритието си, което вече е и публикувано.<br /> <br /> Суперчастицата пренася енергия в пространството със скорост 4,7 пъти по-голяма от скоростта на светлината, обяснява Събев, който наскоро защити дисертация за подобряване на работата на адронния колайдер в ЦЕРН. Опитът е извършен в търновска лаборатория, а след това е повторен и в Бургас. &quot;Досега в България няма научна публикация за извършване на експеримент по прехвърляне на информация през потенциална бариера чрез квантов тунелен преход.<br /> <br /> Такова бе осъществено през 1994 г. от проф. Гюнтер Нимц, който прехвърля в пространството 40-а симфония в сол-миньор на Моцарт, надхвърляйки скоростта на светлината във вакуум 4,7 пъти. За разлика от Нимц аз извърших този опит, добавяйки към аудиомодулацията и видеомодулация. На 12.06. между 13 и 19 часа в навечерието на Спасовден - Възнесение Господне, през апаратурата прехвърлих видео с Торинската плащеница, последвана от няколко икони&quot;, обясни изследователят. Списание &quot;Компютърни науки и комуникации&quot; публикува научния експеримент. Частицата, която се движи по-бързо от фотоните, вече е наречена Super Firefly, но не е ясно от каква субстанция е изградена, пише &quot;Стандарт&quot;.<br />