Днес всички са наясно колко важен за съвременната рок музика е музикантът и текстописец Кърт Кобейн. Мнозина обаче не осъзнават, че творецът Кобейн действа и много извън рамките на Nirvana.

Кобейн има сравнително малко гост участия в чужди албуми – пее и свири на китара в парчетата Down in the Dark и Where Did You Sleep Last Night от албума на на Марк Ланеган The Winding Sheet, свири в първото демо на дроун рок великаните Earth и помага на приятелите си The Melvins за записите на албума им Houdini.

Лидерът на Nirvana е и огромен фен на писателя Уилям Бъроуз, заедно с когото записват експерименталния и доста шумов албум The "Priest" They Called Him, съчетаващ абстрактна музика и четене на стихове от страна на Бъроуз.

Встрани от музиката, големият талант на Кобейн е рисуването. До голяма степен самоук и през повечето време – беден, той рисува и прави колажи с каквото му попадне, драскайки в тетрадки, върху случайно попаднали му парчета картон и хартия, дори върху обложките на плочи.

Творбите му са гротескни, понякога комиксови, друг път – повлияни от метъл стилистиката и рок културата. Някои са бързи драсканици, но други са силни, сериозни произведения на изкуството със стил, който мнозина специалисти сравняват с този на норвежкия експресионист Едвард Мунк. Феновете на Nirvana неминуемо са се сблъсквали с картините на Кобейн – най-малкото защото те са основна част от оформлението на Incesticide и In Utero.

Между 3 и 6 август американската United Talent Agency (UTA) се включи със своя изложба на традиционния Seattle Art Fair. Изложбата включваше множество картини, колажи и рисунки на Кобейн, които не са били излагани в публично пространство от неговото самоубийство насам. Особен интерес представляват две от тях, които на практика правят дебют – едната е картината, ползвана за корицата на Incesticide, а другата е ненаименована.