Не е изключено на първо четене да ви е трудно да го приемете, особено ако сте в процес на продължително и уморително търсене на работа. Кое? Фактът, че трябва да започнете отначало – от стъпка първа при писането на своята работна автобиография. Т.е. празен лист.

Ако досегашните ви кандидатури не водят до положителен резултат, наистина е време да започнете отначало.

Тук има един важен момент. Ако се опитвате да пренапишете това, което вече е на листа, вие ограничавате своя хоризонт.

Гледайки какво вече е пред вас, трудно можете да промените основните акценти. Когато използвате даден формат е лесно да се сблъскате с трудности.

Освен това е напълно възможно готовата форма да ви ограничава. Все пак тя се характеризира с определени граници, шрифт, секции и т.н. В такива моменти е важно да разберете, че можете да ги промените.

Знаете ли, че служителят от отдел „Ресурси“ отделя по 6 секунди на CV? Имайки това предвид, важно е да съумеете добре да представите своя професионален опит и знания.

Когато кандидатствате, стремете се работната автобиография да разказва история, която кореспондира с позицията, за която кандидатствате.

Например, ако кандитствате за работа на ниво мениджър, а описаният професионален опит е фокусиран изцяло върху уменията ви в продажбите, напълно е възможно да не използвате максимума от опита си. Т.е. вие не подчертавате своите стратегически плюсове.

Понякога дори едно-две пояснителни изречения за същността на работата ви не са достатъчни.

Решавайки да пренапишете напълно своето CV, вие полагате началото на творчески процес, който може съществено да подобри настоящото положение. Възможно е да се сетите за постижения и умения, които до този момент не личат от работната ви автобиография.

Освен това, при добра доза ретроспекция и осмисляне на професионалния си опит, с малко усилия може да създадете шедьовър. Така че, вземете белия лист и започнете да пишете.

Обрисувайте най-добрата си версия и посочете конкретно какво можете да предложите на своя бъдещ работодател. Именно това ще ви заведе до вашето следващо интервю за работа.

Източник: Profit.bg.