По-рано този месец комета с размерите на небостъргач премина през Слънчевата система. Това довее до твърденията, че небесното тяло не е нищо друго, освен кораб на извънземни. Ново изследване обаче хвърли сянка върху тази теория. Според учените, обектът, наречен Умуамуа , е просто една стара космическа скала, пише в. "Дейли Мейл".
Изследвалите са анализирали състава на скалата, като са достигнали до извода, че космическото тяло е обвито в специална кора, която му позволява да издържи на температури от над 300 градуса по Целзий и да не бъде изпарено от топлината.

Разкритията сочат, че Умуамуа е „естествено тяло“, а не кораб на извънземни, както се спекулираше до сега.

Скалата е преминала през Слънчевата система миналия месец, като накара редица учени да се запитат, дали това не е знак за извънземен живот.
Учените, водени от професор Стивън Хокинг, в рамките на програмата Breakthrough Listen дори са използвали високотехнологични скенери, за да открият, дали обектът не е изпратен от извънземна цивилизация. В крайна сметка те не са успели да намерят каквито и да е признаци за това.

Сега, изследователите от Университета в Куинс, Белфаст, смятат, че са направили „ключови наблюдения“ за скалата и от какво е направена тя.
Доктор Мишел Банистер, чието изследване е публикувано в Astrophysical Journal Letters по-рано тази седмица, каза, че скалата „изглежда твърде много като малък свят от нашата система“. Тя свърза ефекта на слънцето с външния вид на небесното тяло, по-точно, че то има коричка като на препечен кекс. „Обектът е преминал покрай слънцето и е бил нагрят като кекс в добре загрята фурна. Все пак, не е било много горещо“,, обясни тя.

Умуамуа се смята за астероид, но неговата цигарообразна форма и дължина от стотици метри са доста необичайни за този вид космически тела.
Небесното тяло е засечено първо от астрономите в Университета на Хаваите през октомври. Те му дали и името Умуамуа , което означава на хавайски „скаут“ или „посланик“. Астероидът е преминал покрай земята на разстояние около 85 пъти по-голямо от това до луната.