Според изследователи от Италия и Великобритания Торинската плащеница е фалшификация. Това се съобщава от изданието Journal of Forensic Sciences. Торинската плащеница е реликва, почитана от християните. Смята се, че в нея е било увито тялото на Исус Христос, след като било свалено от кръста на Голгота. На плата има петна - твърди се, че са от кръвта на Христос, както и отпечатък на тялото на мъж.
Ново изследване опровергава мистичния произход на платното. Както учените изясняват, отпечатъците върху тъканта могат да бъдат оставени само от тяло, стоящо вертикално. Учените използват в своите изследвания манекен, имитиращ тялото на Исус, върху което са симулирани кръвни потоци, течащи от рани по тялото, ръцете и краката на Христос. В този експеримент били използвани както истинска кръв, така и изкуствен заместител. В същото време, манекенът бил увит в тъкан при различни условия на тялото - стоящ, лежащ, със сгънати ръце.

В резултат на това, станало ясно, че изтичането на кръв от истинското тяло попада върху тъканта съвсем различно и под различен ъгъл, отколкото е на Торинската плащеница.

Обаче не е поставена точка в споровете около реликвата. Сега е необходимо поне да се разбере как и от кого са нанесени следите върху тъканта.